پل گسکویین بازیکن فوق العاده‌ای بود اما در جهان فوتبال، عجیب نیز محسوب می‌شد به خصوص در فوتبال انگلیس. هافبک انگلیسی فوتبال خود را در نیوکاسل شروع کرد و استعداد خود را نشان داد. خیلی زود به تاتنهام پیوست و به تیم ملی راه پیدا کرد. او سپس به عنوان الگوی بزرگ ملی شناخته شد. گسکویین کمی اضافه وزن داشت اما دریبل‌های فوق العاده‌ای می‌زد و در پاس دادن دید خوبی داست. همچنین خیلی خوب خود را در موقعیت گل قرار می‌داد. او یک نابغه در فوتبال بود اما در ۲۴ سالگی آسیب دیدگی زانو باعث شد یک فصل کامل بازی نکند. زمانی که بهبود یافت با لاتزیو قرارداد امضا کرد. سپس سه فصل برای گلاسکو رنجرز بازی کرد و دوران افولش را در تیم‌های میدلزبورو، اورتون و برنلی گذارند و در نهایت پیراهن گانسو تیانما چین را بر تن کرد.

علاقه هافبک انگلیسی به مصرف مشروبات الکلی مانند دیگر بزرگان انگلیس، بیش از حد بود. این قضیه تاثیر زیادی در افت او داشت. گسکویین در آخرین فصل‌های دوران بازی‌اش به خاطر مست بودن‌ها، درگیری‌ها، دستگیری‌ها (او به خاطر کتک زدن همسرش دستگیر شد) و فرارهایش از کلینیک‌های ترک، سوژه رسانه‌ها شده بود اما با این حال هرگز مانند آن روز در سال ۱۹۹۸ پس از تمرین میدلزبورو در مرکز توجه قرار نگرفت.

گسکویین زمانی که در کمپ تمرینی بود به دوستانش گفت که به یکی از خانه‌های شرط بندی می‌رود. او از کمپ خارج و وارد اتوبوس خالی باشگاه شد. سپس آن را  روشن کرد و پس از طی چند متر، اتوبوس به دیواری برخورد و چپ کرد. بر اساس اظهارنظر شاهدان این حادثه، گسکویین این قضیه را به شوخی گرفت. سرش را از شیشه اتوبوس بیرون آورد و فریاد زد: "کسی به آرلینگتون نمی‌رود؟"

او سپس از اتوبوس خارج شد و با پای پیاده محل حادثه را ترک کرد. سپس برندن گرینوود راننده اتوبوس باشگاه خود را با یک موتور به آن‌جا رساند. او به روزنامه سان گفت: "زمانی که متوجه شدم چه اتفاقی رخ داده دوست داشتم گریه کنم."

خرابی‌هایی که گسکویین به بار آورد ۲۵ میلیون پسو خرج برداشت.

دو روز بعد گازا (لقب هافبک انگلیسی) در دوبلین به علت زیاده روی در مصرف مشروبات الکی سه روز مست بود و در ایستگاه استیونیج در حال گریه کردن دیده شد. سپس دو ماه او را در کلینیک ترک بستری کردند.

برای بازگشت هافبک انگلیسی، یک نشست خبری در نظر گرفته شد تا شرایطش بهتر شود. برایان رابسون، سرمربی تیم که از او به خاطر واژگون کردن اتوبوس باشگاه عصبانی بود از بازیکنان تیم خواست از او حمایت کنند. همه چیز آماده بود تا وضعیت بهتر شود اما این کار بیهوده بود.

چند سال بعد گسکویین در یک مصاحبه اعتراف کرد و گفت: "من تمام زندگی ام مست بودم. این یک بیماری است. زمانی که از خواب بیدار می‌شوید و می‌بینید که سیگار ندارید چه احساسی دارید؟ این قضیه ۱۰۰ برابر بدتر از آن است."

گسکویین از نخستین شغل خود یعنی مربیگری در کترینگ تاون خداحافظی کرد. سپس به خاطر کتک زدن یک عکاس دستگیر شد. دو روز پیش از آن اتفاق، جورج بست به علت بیماری کبد جان خود را از دست داد. او نیز ستاره‌ای در انگلیس و منچستریونایتد محسوب می‌شد که به خاطر مصرف مشروبات الکلی، دوران درخشانش خیلی زود به پایان رسید.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.