ایوب درویشی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: چابهار در کنار برخورداری از پتانسیل‌های فراوان کم‌نظیر، از محرومیت‌های جدی رنج می‌برد که علت عمده آن نادیده گرفته شدن نگاه ملی به این شهرستان مهم است.

فرماندار ویژه چابهار گفت:در حال حاضر ۴۳۰ روستای سطح شهرستان چابهار توسط تانکر آبرسانی سیار می‌شود و روستاهایی در این شهرستان وجود دارد که با وجود جمعیت چند هزار نفری از شبکه داخلی آبرسانی بی‌بهره هستند.

وی با اشاره به حاشیه‌نشینی به عنوان یک معضل جدی در شهرستان چابهار، گفت: رشد حاشیه‌نشینی در سال‌های گذشته در سطح شهرستان چابهار ناشی از یک نوع نگاه غلط بوده که برنامه مناسبی برای مواجهه با آن نداشته و باید تاکید داشت اگر حاشیه‌نشینی در این شهرستان ساماندهی نشود به یک مانع مهم در مسیر توسعه سواحل مکران تبدیل می‌شود.

درویشی به ضعف چابهار در زمینه شاخص‌های آموزشی اشاره کرد و گفت: متاسفانه شهرستان چابهار در زمینه همه شاخص‌های آموزشی در شرایط نامطلوبی به سر می‌برد و حتی با حد میانگین استانی فاصله دارد.

فرماندار ویژه چابهار اظهار داشت: چابهار قرار است به محور توسعه شرق کشور تبدیل شود بنابراین وجود اینهمه محرومیت در چنین نقطه استراتژیکی از کشور به هیچ عنوان شایسته نیست و بدون شک اگر برای برطرف کردن این محرومیت‌ها تدبیری مناسب اندیشیده نشود، به مانعی جدی برای توسعه سواحل مکران تبدیل می‌شوند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.