به گزارش ایسنا، سرهنگ «شیرزاد حاجی‌زاده» صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به‌مناسبت فرارسیدن هفته ناجا برگزار شد، با بیان این‌که طی یکسال ۹۷۸۶ نفر متجاوز مرزی از سوی هنگ مرزی شهرستان دستگیر شده است، تصریح کرد: ۴۰۳ نفر عابر غیر مجاز و ۴۱۷ قاچاقچی در این زمینه دستگیر و ۲۲۱ خودرو حامل قاچاق توقف شده است.

وی با بیان این‌که به‌مناسبت هفته ناجا ۷۰ برنامه فرهنگی، ورزشی، اجتماعی اجرا می‌شود، گفت: صبحگاه مشترک، تجلیل از فرماندهان و بازنشستگان، مسابقات فرهنگی ورزشی، بازی‌های بومی محلی، دیدار با خانواده شهدا، دیدار با امام جمعه و نخبگان علمی و فرهنگی، بازدید دانش‌آموزان از مناطق مرزی و بازدید اصحاب رسانه از مناطق مرزی از جمله برنامه‌های شاخص در این هفته برشمرد.

سرهنگ حاجی‌زاده در ادامه بر نقش رسانه‌های جمعی در ایجاد فضای تعاملی در میان مردم و پلیس اشاره کرد و گفت: خبرنگاران می‌توانند با ترفندها و ظرفیت‌های خاص خود زمینه‌ساز ایجاد تعاملی مفید در میان مردم و نیروهای مرزبانی باشند.

فرمانده هنگ مرزی ماکو بر ابعاد زیان‌بار قاچاق در جامعه اشاره کرد و گفت: اقتصاد کشور نیز مدیون امنیت است و در غیر این صورت با ورود کالای قاچاق پیکر اقتصاد دچار زیان‌های غیرقابل برگشت می‌شود.

حاجی‌زاده با بیان این‌که در شش ماهه اخیر ۲۶۶ درصد افزایش کشفیات در بحث قاچاق را در ماکو شاهد بودیم، افزود: طی یکسال در بحث کشف قاچاق دارو ۳۴۰ هزار و ۵۸۰ قرص کشفیات داشتیم که از قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی می‌توان به کشف ۴۶۹۲ مورد اشاره کرد.

وی گفت: هم‌چنین  یک میلیون و ۴۷۲ هزار و ۶۸۰ پاکت سیگار در ماکو طی سال جاری کشف شده است.

حاجی‌زاده در ارزیابی دوران مدیریت پیشین این هنگ گفت: خدمات رفاهی و امنیتی از جمله مجهز کردن پاسگاه‌ها به سیستم‌های گرمایشی، سرمایشی و روشنایی پیشرفته سبب شده کارنامه درخشانی طی مدیرت فرمانده پیشین به جا بگذارد.

فرمانده هنگ مرزی ماکو در خصوص کوله‌بری در ماکو تصریح کرد: کوله‌بر در مناطق ماکو مفهومی ندارد و هر نوع تحرکی که صورت می‌گیرد به نام قاچاقچی ثبت می‌شود.

حاجی‌زاده بر ساخت دیوار مرزی در میان ایران و ترکیه اشاره کرد و گفت: ساخت این دیوار به نفع کشور است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.