این صنعت به رشته‌های هوایی، دریایی، ریلی و زمینی تقسیم می‌شود. صنعت حمل و نقل جزو صنایعی است که از شرایط تحریمی تاثیر زیادی می‌گیرد. همچنین این صنعت با شیوع ویروس کرونا جزو گروه‌هایی است که با چالش‌های فراوانی روبه‌رو شده که به خوبی به محدوده کف و سقف و میدل کانال واکنش داده است. در تاریخ ۱۳/ ۵/ ۱۳۹۷ روند صعودی قوی‌ای را از کف کانال شروع کرده و ظرف ۷۳۵ روز حدود ۳هزار درصد رشد را تجربه کرده و از تاریخ ۱۱/ ۵/ ۱۳۹۹ روند صعودی تغییر فاز داده و روند نزولی حدود ۷۰درصد را در ۱۷۰ روز تجربه کرده است.

محدوده‌های فعلی گروه حمل و نقل با دید رشد تا سقف کانال که حدود ۳۶۰درصد است می‌تواند برای سرمایه‌گذاری با دید بلندمدت جذاب باشد. تحلیل در تایم فریم هفتگی انجام شده است. لازم به ذکر است که برای تصمیم‌گیری در خرید و فروش روند کلیت مارکت و دیگر مولفه‌های تحلیلی به جز تکنیکال مدنظر قرار بگیرد.

تحلیل ۳ نماد به ترتیب ارزش بازار این گروه

 «حکشتی» با ارزش بازار ۴۴ همت در صدر این گروه از نظر ارزش بازار قرار دارد. پس از اصلاح ۸۰ درصدی از مرداد ماه در محدوده فعلی، قیمت در یک باکس رنج قرار گرفته است. قیمت فعلی این نماد ۲ هزار و ۱۷ تومان است و محدوده حمایتی و مقاومتی آن به ترتیب ۱۸۳۹ و ۲۵۱۴ تومان است.

 «توریل» با ارزش ۳/ ۸ همت دومین نماد بزرگ این صنعت است که در محدوده ۲ هزار و ۵۳۴ تومان حمایت تراز ۳۸ فیبو و در محدوده ۲ هزار و ۱۱۲ تومان حمایت قوی فیبو ۵۰ و کف کانال صعودی است. ۳ هزار تومان نقطه اول مقاومت سهم است.

 نماد «حتاید» با ارزش بازار ۶۸/ ۴ همت در محدوده ۲ هزار و ۲۰۰ تومان حمایت تراز ۶/ ۲۳فیبو در تایم فریم هفتگی و حمایت کیجونسن از ایچیموکو و سطح بالایی ابرو دارد. محدوده ۲ هزارو ۸۰۰ تا ۲ هزار و ۹۰۰ تومان سطح اول مقاومتی به حساب می‌آید.