میانگین‌های موزون ۲۰ و ۴۰‌روزه اکنون به عنوان مقاومت بالاتر از قیمت قرار دارند. به‌علاوه اینکه میانگین موزون ۲۰‌روزه (منحنی قرمز رنگ) پایین‌تر از میانگین موزون ۴۰‌روزه (‌منحنی آبی‌رنگ) قرار دارد و تا زمانی‌که میانگین ۲۰ روزه بالاتر از میانگین ۴۰ روزه قرار نگیرد نمی‌توان نسبت به تغییر فاز اصلاحی شاخص اطمینان کرد. اما نکته قابل‌ملاحظه در خصوص شاخص نمایان‌شده واگرایی مثبت میان اندیکاتور RSI و نمودار قیمت است  که حاکی از بهبود نسبی شرایط به نفع طرف خرید است که با اضافه کردن شکست خط روند نزولی که در نمودار RSI اتفاق افتاده است. این موضوع امید به تغییر روند در کوتاه‌مدت را افزایش می‌دهد.

کارخانجات قند قزوین با نماد قزوین

قزوین بعد از حدود 55 درصد اصلاح از اوج قیمتی خود در تابستان، با رسیدن به خط روند صعودی که از ابتدای سال 97 شروع شده بود، روی قیمت 3‌هزار تومان با افزایش تقاضا همراه شد و باعث شد که قیمت تا محدوده 23/ 0 اصلاح اخیر روی 4 هزار تومان را بازیابی کند. در ادامه رشد سهم متوقف شد تا همچنان قیمت در فاز اصلاح بماند. هرگاه قیمت بتواند از محدوده 4 هزار تومان به‌عنوان یک اوج قیمتی که در چند هفته پیش به‌وجود آورده است، با قدرت عبور کند می‌توان گفت فاز اصلاح سهم با احتمال بالایی متوقف شده است. 

شرکت قند هکمتان با نماد قهکمت

دیگر سهم موجود در شاخص قند و شکر با نماد قهکمت از اوج قیمتی خود به میزان 42 درصد اصلاح کرده است. قیمت برای بار دوم به میانگین‌های قیمتی خود حمله کرده و هنوز موفق به عبور از آنها به‌عنوان مقاومت نشده است. از طرفی دیگر محدوده ‌قیمتی 4400 تومان برای سهم بسیار مهم است که اگر قیمت موفق به تثبیت بالای این محدوده نشود، نمی‌توان امیدی به رشد قیمتی داشت اما خبر خوب برای سهم این است که واگرایی مثبت میان نمودار قیمت و اندیکاتور RSI باعث تقویت طرف خرید شده است.

شرکت قند‌ثابت خراسان با نماد قثابت

قثابت نیز از اوج قیمتی خود به میزان 55درصد اصلاح کرده است. قیمت طی هفته‌های گذشته چندین‌بار به حمایت موثر خود در محدوده‌ 6900-6800 تومان به خوبی واکنش نشان داده است‌ اما هنوز موفق به شکست خط روند نزولی خود در اندیکاتور RSI نشده است. با این حساب محدوده 6800 تومان به عنوان حد ضرر برای سهم است. تا زمانی که از اوج قیمتی که در چند هفته گذشته در محدوده 9500 تومان ایجاد کرده است عبور نکند، روند صعودی خاصی برای سهم نمی‌توان متصور بود. واگرایی مثبت میان نمودار قیمت و اندیکاتور RSI سبب اطمینان‌بخشی به محدوده‌ ‌حمایتی 6800 تومان می‌شود که اکنون به آن بسیار نزدیک است.

14-03