در آن سوی بازار گروه فرآورده‌های نفتی با افتی بالغ بر ۲/ ۱۷‌درصد در صدر صنایع با بیشترین افت هفتگی قرار گرفت. پالایشی‌ها با سهم ۳/ ۷درصدی از ارزش کل بازار سهام، در برهه‌ای به واسطه قرار گرفتن ۴ بزرگ این گروه یعنی پالایشگاه‌های تهران، اصفهان، تبریز و بندرعباس در پرتفوی دومین صندوق ETF دولتی مورد توجه معامله‌گران قرار داشتند؛ اما در هفته‌های اخیر با صفوف سنگین در سمت فروش سهام مواجه شده‌اند. این شرایط سبب شده تا در حال حاضر سهام مذکور به ارقام کمتر از مبلغ فروش در روز پذیره‌نویسی این صندوق سقوط کنند. به‌طوری که نرخ خرید ترکیب این صندوق در بازار، حدود ۴/ ۸‌درصد کمتر از قیمت فروش دولت (با احتساب ۳۰ درصد تخفیف) می‌شود. گروه اطلاعات و ارتباطات با تک نماد «های وب» نیز طی معاملات هفته گذشته با افت ۸/ ۱۶ درصدی مواجه شد تا رتبه دوم گروه‌های پرزیان بورسی را به خود اختصاص دهد.

خودرویی‌ها؛ اما همواره در کانون توجه بورس‌بازان قرار داشتند، این هفته با افت ۵/ ۶‌درصدی میانگین قیمت سهام زیرمجموعه خود مواجه شدند. در میان خبرهای پیرامونی این گروه، هفته گذشته شرکت سایپا از دریافت مجوز افزایش ۲۵‌درصدی نرخ چهار محصول از یکم مهر ماه خبر داد. بر اساس اطلاعیه «خساپا» این افزایش قیمت مربوط به خودروهای تیبا صندوقدار، تیبا۲، ساینا و کوئیک می‌شود. دیگر خودروسازان؛ اما خبر مشابهی را گزارش نکردند. گروه خودرو در معاملات هفتگی بورس تهران بیشترین حجم دادوستدها را در اختیار گرفت.

فولادی‌ها نیز در حالی هفته گذشته را قرمزپوش به پایان رساندند که بار دیگر صحبت‌هایی درخصوص دستوری شدن نرخ‌گذار فولاد به بازار مخابره شد. در حالی دولت و مجلس بارها به قیمت‌گذاری دستوری فولاد انتقاد کرده‌اند ؛اما کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در طرحی پیشنهادی ضمن تاکید بر مخالفت با این مهم؛ اما کف و سقف قیمتی برای فولاد پیشنهاد داد که تفاوتی با دستور‌ی کردن قیمت‌گذاری ندارد. این مهم سهام فولادی را در بورس سهام نیز متاثر کرد تا به دنبال آن شاهد افت ۱/ ۱۱ درصدی میانگین قیمت سهام زیرمجموعه گروه فلزات اساسی باشیم.

و اما گروه مواد و محصولات غذایی این هفته با حواشی توقف فعالیت یکی از زیرمجموعه‌های خود مواجه شد. در روز نخست هفته گذشته گروه صنعتی بهشهر (غبشهر) با انتشار اطلاعیه‌ای روی سامانه کدال عنوان کرد: «به دلیل اتمام موجودی روغن خام شـرکت عملیات تولیدی شـرکت به مدت ۹ روز از یک آبان ۹۹ متوقف می‌شود.

با توجه به عدم تامین ارز توسـط بانک مرکزی جهت واردات روغن خام و عدم عرضه روغن خام به میزان مورد نیاز توسط شـرکت بازرگانی دولتی ایران، دستیابی به ظرفیت تولید کامل شـرکت در کوتاه مدت میسـر نیست.» در این راستا امیرهوشنگ بیرشک، دبیر انجمن صنفی صنایع روغن در واکنش به توقف تولید روغن از سوی شرکت صنعتی بهشهر و کمبودی که در زمینه روغن در کشور به‌وجود آمده است، به قدس آنلاین گفت: کمبودی که در زمینه روغن در بازار وجود دارد تحت تاثیر شرایط تحریمی کشور ایجاد شده است؛ درواقع این مشکل به دلیل عدم تامین ارز توسط بانک مرکزی جهت واردات روغن خام و عدم عرضه روغن خام به میزان مورد نیاز توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران به وجود آمده است. وزارت صمت واردکنندگان را به بانک مرکزی معرفی کرده؛ اما مشکل تخصیص ارز قابل انتقال است. در واقع مهم این است که ارز تخصیص داده شده قابلیت انتقال داشته باشد در غیر این صورت فایده‌ای ندارد. روز چهارشنبه اما  برخی مشکلات مرتفع شد و مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی گفت: با هماهنگی صورت گرفته با شرکت بازرگانی دولتی، روغن خام مورد نیاز برای تداوم فعالیت گروه صنعتی بهشهر تامین شده است. تامین و تخصیص ارز نیز برای این شرکت انجام شده است، اما به علت زمانبر بودن واردات و همچنین تغییر قیمت جهانی روغن به خاطر مسائل کرونا و میل به ذخیره‌سازی روغن خام مشکلاتی برای این شرکت ایجاد شد. گروه محصولات غذایی معاملات هفتگی خود را با افت ۸/ ۳ درصدی به پایان رساند.