به نظر می‌رسد او درباره این گزینه نظامی نگران است و گفت که این پاسخ مختصر خواهد بود و بعد در میان حرف‌های خود پرید و گفت: «بگذریم!» وی در پاسخ به سوال دیگر درباره پاسخ احتمالی اسرائیل در روز پنج‌شنبه گفت: «امروز هیچ اتفاقی نمی‌افتد. بعدا درباره آن صحبت خواهیم کرد.» همیشه این‌گونه بوده است که تا کلام از دهان رئیس‌جمهور آمریکا بیرون می‌آید، تجزیه و تحلیل آن سخنان آغاز می‌شود. این روزها رسانه‌های اجتماعی نیز با سرعت این سخنان را به سراسر جهان می‌رسانند و دیگر چیزی نیست که از دید مردم پنهان بماند. اظهارات بایدن روز پنج‌شنبه به سرعت در سرزمین‌های اشغالی به سرتیترهای روزنامه‌ها و رسانه‌ها تبدیل شد؛ زیرا مقامات اسرائیلی درباره اینکه چه واکنشی نشان خواهند داد، سخن نگفته بودند و همه‌‌چیز در هاله‌ای از ابهام قرار داشت.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل گفته است: «ما بر اساس قانونی که نوشته‌ایم، عمل خواهیم کرد، هر کس به ما حمله کند ما هم به آنها حمله خواهیم کرد.» نتانیاهو همچنین ادعا کرد که تصمیم ایران برای شلیک بیش از ۲۰۰موشک بالستیک در اسرائیل این هفته یک اشتباه بزرگ بود و ایران هزینه آن را پرداخت می‌کند. اما او از ارائه توضیحات بیشتر خودداری کرده است.پس از سخنان بایدن، قیمت نفت در روز پنج‌شنبه بیش از ۴درصد افزایش یافت و این نشان‌دهنده این است که جنگ گسترده‌تر می‌تواند فرآیند تولید و ارسال نفت را مختل کند. دور از احتمالات است که اسرائیل خود را برای حمله به میادین نفتی ایران آماده کند.

اما حتی اشاره به آن از سوی بایدن برای ارسال نگرانی در سراسر جهان کافی بود. اظهار نظر رئیس‌جمهور درباره زمان حمله احتمالی تعجب‌آور نبود. کارشناسان ارتش پیش‌بینی کرده بودند که اسرائیل تا بعد از تعطیلات یهودیان موسوم به راش هاشانا که از روز چهارشنبه آغاز شد، به ایران پاسخ نخواهد داد. اما بایدن کسی است که درباره دو سوال بالا می‌تواند جواب بدهد؛ چراکه او در جریان فرایند پاسخ قرار می‌گیرد.افشاگری رئیس‌جمهور در رزو پنج‌شنبه مربوط به اطلاعاتی است که تا حدی «سری» است و بایدن نیز تنها رئیس‌جمهوری نیست که این‌گونه اطلاعات را که از دستیاران خود می‌گیرد و به بیرون درز می‌دهد، درحالی‌که دستیاران دوست دارند او این اطلاعات را پیش خود نگه دارد.