بلر گفت که هدف این کتاب «مطمئنا» استارمر نیست. او اصرار دارد که «واقعا» به او مشاوره نمی‌دهد؛ اگرچه در دو سال گذشته با هم روی صحنه ظاهر شدند؛ زیرا استارمر برای یک کمپین آماده می‌شد و بلر سعی داشت که همواره کنار او باشد. در این سال جهانی انتخابات، بلر به هر رهبر تازه‌کاری که دوست دارد از او مشاوره بگیرد، درس می‌دهد: درباره تحولات ژئوپلیتیک، پوپولیسم فزاینده و نحوه برخورد با ایالات متحده در شرایط بی‌ثباتی سیاسی. بلر در مصاحبه‌ای گفت: «من فکر می‌کنم سیاست آمریکا از جهاتی به‌شدت پاره‌پاره شده و در سطح خاصی ناکارآمد شده است.» تونی بلر که اکنون ۷۱ساله شده و گذر سال‌ها تجربه نیز در کردار و رفتار او به شکل قابل توجهی دیده می‌شود، یادآوری کرد که چرا ۱۷سال پس از ترک داونینگ استریت، او همچنان حضور ماندگار در اذهان مردم داشته و در عین حال این چیزی شبیه به معما برای او است.

او در این کتاب با افتخار از دستاوردهای دولتش در بازسازی آموزش و تقویت خدمات بهداشت عمومی بریتانیا صحبت کرده است. با این حال، در دوران شغلی پردرآمد خود پس از دولت که شامل نقش‌های مشاوره‌ای برای بانک‌ها، دیپلماسی خاورمیانه و کسب‌وکار مشاوره‌ای وی می‌شود، او به‌دلیل اختلاط بیش از حد با رهبران اقتدارگرا و میلیاردرها مورد انتقاد قرار گرفته است. او از تعامل با عربستان سعودی دفاع کرد و از پتانسیل تحول‌آفرین از طریق هوش مصنوعی در دولت عربستان تعریف و تمجید کرد. او همچنین از ایلان ماسک تعریف و تمجید کرد و او را شایسته این تعریف دانست. سازمان غیرانتفاعی بلر، موسسه تونی بلر برای پیشبرد تغییرات جهانی، با شبکه ماهواره‌ای ماسک، استارلینک همکاری می‌کند. بلر، ماسک را از منظر فردی کارآفرین مورد ستایش قرار می‌دهد؛ اما هیچ‌گاه حاضر نشده است درخصوص گرایش‌های سیاسی ماسک یا اعتقاد این کارآفرین به تئوری‌های توطئه جواب بدهد و احتمالا چرایی این موضوع را باید در همکاری موسسه بلر با استارلینک جست‌وجو کرد.

بلر درباره اعتقادات ماسک گفت: «من کاری با اعتقادات سیاسی افراد ندارم. این اختراعات آنها است که من به آن علاقه دارم، نه سیاست آنها.» برای بلر، بازگشت دولت کارگر نشانگر گام دیگری در بازسازی سیاسی اوست. اگرچه او هنوز از سوی بسیاری در بریتانیا به‌خاطر تصمیمش برای پیوستن به حمله آمریکا به عراق مورد سرزنش قرار می‌گیرد؛ اما بلر روابط خود را با استارمر محکم‌تر کرده است. در حزب کارگر، بلر به‌عنوان یک ارتباط‌گرِ ماهر شناخته می‌شود، استعدادی که کمتر در استارمر، رهبر فعلی حزب کارگر دیده می‌شود. استارمر در انتقادات خود علیه حکومت ۱۷ساله محافظه‌کاران گفت که میراث اقتصادی آنها را مردم دیگر نمی‌توانند تحمل کنند. بلر در کتاب خود بر لزوم ابراز خوش‌بینی توسط رهبران سیاسی تاکید کرده است. او نوشت: «هیچ کس نمی‌خواهد به همراه یک خلبان افسرده سوار هواپیما شود.» اما بلر در این کتاب مراقب بود که اشاره نکند او در شرایط اقتصادی بهتری نسبت به استارمر دولت را تحویل گرفته است.