اسرائیل هشدار داده که آماده است برای جنگ با حزب‌الله اقدامات بیشتری انجام دهد. در این هفته، هر دو طرف حملات خود را تشدید کردند و ترس از گشوده شدن جبهه دیگری در جنگ را افزایش دادند؛ چراکه همزمان اسرائیل در حال ادامه حملات خود علیه حماس در نوار غزه است. امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه روز پنج‌شنبه گفت که فرانسه و ایالات متحده اصولا برای ایجاد یک گروه سه‌جانبه با اسرائیل برای «پیشرفت» در پیشنهاد فرانسه برای پایان دادن به خشونت‌ها توافق کرده‌اند. اما یوآو گالانت، وزیر جنگ اسرائیل که از اسرائیل خواسته است تا اقدامات سخت‌تری علیه حزب‌الله اتخاذ کند، روز جمعه پیشنهاد مکرون را رد کرد. مشخص نیست که آیا گالانت از طرف کابینه اسرائیل صحبت می‌کند یا خیر؟

گالانت در شبکه‌های اجتماعی نوشت: «درحالی‌که ما در حال مبارزه هستیم، فرانسه سیاست‌های خصمانه‌ای را علیه اسرائیل در پیش گرفته است. اسرائیل عضو چارچوب سه‌جانبه پیشنهادی فرانسه نخواهد بود.» تنش‌ها بین مقامات اسرائیلی و فرانسوی در حالی افزایش یافته که مکرون از عملیات نظامی اسرائیل در غزه به‌شدت انتقاد کرده است. رئیس‌جمهوری فرانسه گفت که از حمله ماه گذشته اسرائیل که مقامات بهداشت فلسطین گفته‌اند ده‌ها آواره غزه‌ای را به شهادت رسانده، خشمگین است. درگیری اسرائیل با حزب‌الله با نبرد آنها علیه حماس در غزه تداخل پیدا کرده است.

پس از آنکه اسرائیل در واکنش به حمله حماس به اسرائیل در ۷اکتبر حمله خود را به غزه آغاز کرد، حزب‌الله در حمایت از حماس حملات فرامرزی را به شمال اسرائیل آغاز کرد. تحلیلگران گفته‌اند تا زمانی که جنگ در غزه ادامه دارد، توافق برای پایان دادن به درگیری‌ها بعید است.

به‌عنوان بخشی از هرگونه توافق دیپلماتیک با حزب‌الله، اسرائیل از این گروه خواسته است که نیروهای خود را از شمال رودخانه لیتانی در لبنان خارج کند. این درخواست بر اساس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد بوده که به جنگ سال۲۰۰۶ بین دو طرف پایان داد. در این قطعنامه تصریح شده بود که تنها نیروهای سازمان ملل و ارتش لبنان اجازه حضور در منطقه را دارند؛ اما هر دو، طرف مقابل را به نقض آن متهم کرده‌اند. تحلیلگران می‌گویند بعید است حزب‌الله نیروهای خود را از مرز خارج کند. میانجی‌های فرانسوی در عوض پیشنهاد ایجاد یک منطقه حائل کوچک‌تر را پیشنهاد کرده‌اند که حدود ۶مایل فراتر از مرز لبنان با اسرائیل گسترش می‌یابد و تعداد نیروهای ارتش لبنان مستقر در منطقه مرزی را افزایش می‌دهد. بدون توافق برای توقف حملات، هر دو طرف حملات کنترل‌شده را انتخاب کرده‌اند.

صدها موشک توسط حزب‌الله به مناطق اشغالی و متقابلا توسط اسرائیل به خاک لبنان پرتاب شده است. تحلیلگران و مقامات می‌گویند که اگرچه به نظر می‌رسد نه اسرائیل و نه حزب‌الله خواهان جنگ تمام‌عیار نیستند، اما اشتباه محاسباتی می‌تواند هر دو طرف را به جنگ تمام‌عیار بکشاند. روز سه‌شنبه، نیروهای اسرائیلی یکی از فرماندهان ارشد حزب‌الله را در حمله‌ای در جنوب لبنان کشتند و حزب‌الله را بر آن داشت تا با شلیک برخی از سنگین‌ترین رگبارهای موشکی خود در جریان درگیری کنونی به سمت اسرائیل، واکنش نشان دهد.