آشفتگی سیاسی در حزب بایدن

درهمین حال، شانس ترامپ که درنظرسنجی‌های مربوط به ایالت‌های چرخشی پیشتاز است، برای دومین پیروزی خود درانتخابات ریاست‌جمهوری بیشتر شده است. بخش قابل‌توجهی از دموکرات‌ها ترجیح می‌دادند که بایدن درانتخابات شرکت نمی‌کرد، اما اکنون به جای به چالش‌کشیدن او یا حمایت محکم از کمپین انتخاباتی‌اش، تنها منفعلانه درباره شرایط بد کنونی صحبت می‌کنند.دلایل عدم محبوبیت بایدن برکسی پوشیده نیست. علاوه بر معضل تورم، کهنسالی او نیز مطرح است. آمریکایی‌ها می‌دانند کسی که بالای ۸۰سال سن دارد، حتی اگر انسان خوبی باشد، نباید سخت‌ترین شغل جهان را برعهده بگیرد.

بایدن می‌توانست سال گذشته تصمیم بگیرد که رئیس‌جمهور یک دوره‌ای باشد و با این اقدام مورد تحسین همگان قرار گیرد؛ اما متاسفانه بایدن و تیم او دلایل خود را برای مبارزه در یک کارزار انتخاباتی دیگر دارند. بایدن سال‌ها برای رسیدن به پست ریاست‌جمهوری تلاش کرده و اکنون که به قدرت رسیده است، این تصور را دارد که کشورش به او نیاز دارد؛ زیرا او یک‌بار توانسته است ترامپ را شکست دهد. تیم بایدن نیز جاه‌طلبی‌ها و علاقه خود برای ماندن در قدرت را دنبال می‌کنند؛ چون می‌دانند که اغلب نزدیکان یک رئیس‌جمهور دیگر نخواهند توانست در دولت‌های بعدی تا این حد به قدرت نزدیک باشند و حتما تمایل ندارند که رئیسشان کاخ سفید را ترک کند.

قمار نامعقول

رهبران حزب دموکرات ترسو و خوش‌خیال بوده‌اند. حامیان وفادار حزب دموکرات تمایلی نداشته‌اند تا درباره نگرانی‌هایی خود درباره بی‌خردی‌های بایدن کاری انجام دهند. اگر انفعال آنها به‌دلیل به خطر افتادن موقعیتشان بوده است، چنین رفتاری بزدلانه محسوب می‌شود. اگر فکر می‌کنند ترامپ بدترین دشمن خودش است و نیازی نیست او را به چالش کشید، نگاه آنها خوش‌خیالانه است. همزمان با سقوط محبوبیت بایدن، اتهامات متعدد کیفری که متوجه ترامپ شده است، تنها او را قوی‌تر کرده‌اند.با توجه به این شرایط شاید تصور شود بهترین کار کناره‌گیری بایدن باشد؛ اما متاسفانه نه تنها این اتفاق بعید است، بلکه وقتی نگاه دقیق‌تری داشته باشیم، مشخص می‌شود که تلاش برای پیداکردن جایگزین بایدن در این مقطع قماری نامعقول خواهد بود.شاید اگر امید به حضور چهره‌ای جوان و توانمند در انتخابات بود، این تلاش ارزشش را داشت؛ اما اینکه برنده نهایی رقابت‌های درون حزبی فردی باشد که شانس بالایی درانتخابات نداشته باشد نیز بسیار محتمل است.

بنابراین بهتر است دموکرات‌ها برپیروزی مجدد بایدن تمرکز کنند. بسیار مهم است که دموکرات‌ها جان تازه‌ای به کمپین خود ببخشند و تلاش کنند طرفداران خود را به هیجان بیاورند. آنها می‌توانند به این منظور به اتفاقات مثبتی همچون افزایش احتمال «فرود نرم» اقتصاد آمریکا (کاهش تورم بدون وقوع رکود) و رشد واقعی دستمزد و سطح اشتغال تکیه کنند.بایدن کنشگر خوبی در مبازرات انتخاباتی نیست و به شخصی نیاز دارد که بتواند با مردم صحبت کند و از طرف او در برنامه‌های تلویزیونی شرکت کند. این شخص قطعا معاون بایدن نیست. کامالا هریس نشان‌ داده است که سخنران ماهری نیست و کمپین انتخاباتی او در سال۲۰۲۰ نیز بسیار ضعیف بود. بایدن به کمک ارتش دموکرات‌های پرشوری نیاز دارد که درکنار او مبارزه کنند؛ ولی درحال حاضر او و حزبش با بی‌توجهی به سمت فاجعه گام برمی‌دارند.