هاشمی طباء: نمایندگان هیچ کاری در مجلس نکردند

سیدمصطفی هاشمی طبا، فعال سیاسی اصلاح طلب، در خصوص چالش های پیش روی اصلاح طلبان اظهار کرد: از چالش های پسا انتخاباتی اصلاح طلبان یکی این است که منسجم نیستند و دوم اینکه مثل اصولگرایان و بقیه احزاب، برنامه ای برای پیشرفت و آینده مملکت ندارند البته فقط اصلاح طلبان اینگونه نیستند بلکه بقیه هم به همین شکل هستند.

او در خصوص برخی اظهارنظرها مبنی بر اتمام فعالیت نهاد اجماع ساز گفت: بالاخره در طول زمان تغییراتی باید ایجاد شود. باید به روش های جدید بیاندیشند و درباره آن فکر کنند. باید حول یک محوری بنشینند و اتحاد داشته باشند اما نه محور شخصی بلکه محور موضوعی چون برخی می گویند که قانون اساسی باید عوض شود، برخی می گویند که باید اصلاحات اقتصادی انجام شود.

کاندیدا اسبق ریاست جمهوری در خصوص کاهش اقبال عمومی جامعه نسبت به اصلاح طلبان عنوان کرد: در این خصوص اگر موضوع انتخابات ملاک است من خودم هیچ موضعی ندارم که بگویم این حرف درست است یا نه ولی هیچ دلیلی هم ندارم که درست باشد. نظرسنجی ها هم بسته به اینکه انسان چگونه سوال کند و از چه کسی سوال کند خیلی مطرح است. ما می توانستیم نتیجه انتخابات را ملاک قرار بدهیم ولی در انتخابات ریاست جمهوری اصلاح طلبی به آن معنا وجود نداشت. از بین افرادی که معرفی کرده بودند کسی نبود و یا توسط شورای نگهبان ردصلاحیت شده بودند. بنابراین ما ملاکی نداریم که سرمایه اجتماعی اصلاح طلبان از دست رفته است یا خیر من نمی توانم این را بپذیرم. 

هاشمی طبا در خصوص تغییر موضع برخی افراد در رابطه با برجام تصریح کرد: وقتی انسان این طرف میز یا آن طرف میز باشد خیلی چیزها تغییر می کند. شما وقتی به یک اداره دولتی به عنوان متقاضی مراجعه می کنید، خیلی فرق می کند با اینکه شما به عنوان یک کارمند بنشینید، دیدگاه شما نسبت به مسائل فرق می کند.

او اضافه کرد: وقتی که نمایندگان به مجلس نرفته بودند بسیار درباره معیشت مردم می گفتند اما حالا که در مجلس هستند هیچ کاری نکردند و نمی توانند هم کاری به آن معنا انجام بدهند. افرادی که وارد صحنه رقابت و مبارزه می شوند و با یک موضوع در برابر اجرای مسائل و تقاضاها وارد می شوند طبیعی است که موضع آنها تغییر کند بنابراین تغییر این مواضع خیلی طبیعی به نظر می‌رسد. 

هاشمی طبا در خصوص کابینه رئیس جمهور منتخب نیز خاطرنشان کرد: به نظر نمی آید آقای رئیسی از افراد شناخته شده اصلاح طلب استفاده کنند. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.