طرح ۳۷ اتهام به ترامپ در دادگاه+جزئیات

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا با ۳۷ مورد از جمله ۳۱ مورد نگهداری عمدی اطلاعات محرمانه دفاع ملی پس از پایان دوره ریاست جمهوری خود و خروج از کاخ سفید مواجه شده است.

شبکه خبری سی ان ان آمریکا روز جمعه به وقت محلی اعلام کرد در کیفرخواست دادگاه دونالد ترامپ که روز جمعه منتشر شد، رئیس جمهور سابق آمریکا در مجموع با ۳۷ مورد از جمله ۳۱ مورد نگهداری عمدی اطلاعات محرمانه دفاع ملی مواجه شده است.

وکلای ترامپ استعفا دادند

طبق این کیفرخواست, علاوه بر نگه داری عمدی اطلاعات محرمانه, رئیس جمهور سابق آمریکا به توطئه برای ایجاد مانع در اجرای عدالت، مخفی نگه داشتن اسناد، فساد از طریق مخفی کردن یک سند یا سوابق، مخفی کردن اسناد در تحقیقات فدرال، تلاش برای جلوگیری از اجرای عدالت و ارائه اظهارات نادرست متهم شده است.

والت نائوتا، دستیار ترامپ نیز به این موارد متهم شده است.

در کیفرخواست آمده است اسناد محرمانه‌ای که دونالد ترامپ در جعبه‌های خود در محل مار-آ-لاگو نگه داری شامل اطلاعاتی درباره قابلیت‌های دفاعی و تسلیحاتی آمریکا و کشورهای خارجی، از جمله برنامه‌های هسته‌ای آمریکا بود.

این کیفرخواست همچنین بیان می‌کند که این اسناد حاوی اطلاعاتی درباره آسیب‌پذیری‌های احتمالی آمریکا و متحدانش در برابر یک حمله نظامی و همچنین برنامه‌هایی برای تلافی احتمالی در پاسخ به یک حمله خارجی است.

بر اساس این کیفرخواست، رئیس جمهور سابق آمریکا همچنین متهم است که اسناد طبقه بندی شده را در دو نوبت به دیگران نشان داده است.

یکی از این موارد، نشستی در سال ۲۰۲۱ در بدمینستر، نیوجرسی بود که ترامپ یک «طرح حمله» که توسط وزارت دفاع آمریکا تهیه شده بود را نشان داد و آن را توصیف کرد.

بر اساس کیفرخواست، ترامپ همچنین در توضیح این اقدام خود گفت: «به عنوان رئیس‌جمهور می‌توانستم این اطلاعات را از حالت محرمانه خارج کنم» و«اکنون نمی‌توانم این کار را انجام دهم و این اطلاعات همچنان محرمانه است.»

ترامپ همچنین اسنادی را در بدمینستر در اوت یا سپتامبر ۲۰۲۱ به نماینده کمیته اقدام سیاسی خود نشان داد که شامل  یک نقشه محرمانه مربوط به یک عملیات نظامی بود.

 شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان گزارش داد دادستان‌های فدرال آمریکا یک فایل صوتی از دونالد ترامپ در دست دارند که نشان می‌دهد او همچنان پس از خروج از کاخ سفید، اسناد محرمانه را نزد خود نگه داشته است که این موضوع می‌تواند منجر به حذف قانونی رئیس‌جمهور سابق آمریکا از ادامه رقابت‌ وی برای ورود به کاخ سفید در انتخابات ۲۰۲۴ ایالات متحده شود.

به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا به نقل از سی‌ان‌ان، دادستان‌های فدرال آمریکا یک فایل صوتی مربوط به سال ۲۰۲۱ از دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا در اختیار دارند که وی در آن اذعان می‌کند یک سند محرمانه پنتاگون درباره حمله احتمالی به ایران را پس از خروج از کاخ سفید نزد خود نگه داشته است.

این شبکه تلویزیونی در گزارشی به نقل از منابع متعدد ناشناس نقل کرد که این فایل صوتی مشخص می‌کند ترامپ که به دنبال نامزدی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده است، همچنان مطالب محرمانه را نزد خود نگهداری می‌کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.