درحالی‌که ترامپ گفت‌وگوهای رسمی را آغاز نکرده، او به‌طور اتفاقی مزایا و معایب برخی از رقبا را با دوستان و مشاوران سنجیده است. تیم ترامپ در حال بررسی پارامترهای احتمالی است؛ اینکه آیا باید یک زن را به‌عنوان همراه انتخاباتی ترامپ برگزینند یا اینکه از یک رنگین‌پوست، مانند یک سیاه‌پوست بهره ببرند که جایگاهش در نزد این اقلیت نژادی بهبود یافته است. البته اسامی افراد لاتین‌تبار نیز در بین حدس و گمان‌ها شنیده می‌شود. با این حال درباریان مارالاگو، بر سر این موضوع که فرد شماره۲ باید الزامات ترامپ را رعایت کند، موافق هستند از جمله وفاداری بی‌چون و چرا به ترامپ و اینکه رئیس‌جمهور را در مرکز همه تصمیم‌گیری‌ها قرار بدهد. در بین حدس و گمان‌ها نام‌های زیادی مطرح شده است که مهم‌ترین آنها به قرار زیرند:

تیم اسکات: او که نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری شده بود، در ماه نوامبر کنار رفت. از نکات مثبت او می‌توانم به این اشاره کرد که تنها جمهوری‌خواه سیاه‌پوست در سنا است. او یکی از شگفت‌انگیزترین سرمایه‌گذاران حزب و یکی از محبوب‌ترین چهره‌های این حزب است. اسکات اغلب بر ایمان خود تکیه کرده است که می‌تواند به کاهش نگرانی اوانجلیکاها درباره ترامپ کمک کند. با این حال او نکات منفی هم برای تیم ترامپ دارد: او در لیست پر سروصداترین حامیان ترامپ نیست. او هنگام انصراف گفت که قصد حمایت از نامزد دیگری را ندارد؛ اما این نظر همیشه می‌تواند تغییر کند.

نیکی هیلی: سفیر سابق سازمان ملل متحد در دوره ترامپ و فرماندار سابق کارولینای جنوبی، برای ریاست‌جمهوری نامزد شده است. از مزایای مثبت او می‌توان به این اشاره کرد که یک مناظره‌کننده قهار و قدرتمند است. او هم اولین فرماندار زن ایالت خود است و تباری هندی دارد. تجربه اجرایی او در مسائل اقتصادی به‌عنوان فرماندار و رسیدگی به مسائل سیاست خارجی در کابینه ترامپ می‌تواند او را صاحب هم‌تیمی قدری در برابر کامالا هریس آماده کند، به‌عکس تیم اسکات که باید گفت در مناظره هریس احتمالا از پیش بازنده است. با این حال او هنوز رقیب ترامپ بوده و کناره‌گیری نکرده است و گفته آمریکا به رئیس‌جمهور جوان نیاز دارد.

تام کاتن: سناتور آرکانزاس که یک محافظه‌کار سرسخت و الهام‌بخش بوده، این روزها به‌عنوان یکی از چهره‌های در حال ظهور حزب جمهوری‌خواه در نظر گرفته می‌شود. از مزایای او می‌توان به سن کم او اشاره کرد که ۴۶ساله است. او یک کهنه‌سرباز خوب در میان محافظه‌کاران است که رزومه قابل توجهی در حوزه سیاست خارجی دارد. اما او یک جمهوری‌خواه باز و تندرو است که شاید با نگاه «اول آمریکای ترامپ» همخوان نباشد.

مارکو روبیو: سناتور فلوریدا، رقیب ترامپ در سال۲۰۱۶، به‌عنوان یک متحد قابل اعتماد ترامپ و صدای رهبر جمهوری‌خواهان درباره مسائل سیاست خارجی است. از مزایای او می‌توان به تجربه او در صحنه ملی اشاره کرد. افزون بر این او تباری لاتین و کوبایی دارد و به زبان اسپانیایی مسلط است. ترامپ در سال۲۰۲۰، پیش از خروج از کاخ سفید او را برای وزارت امور خارجه در نظر گرفته بود. البته او از میان نظرات منفی درخصوص او می‌توان به اصلاح قانون مهاجرت اشاره کرد که پایگاه ترامپ به‌شدت با آن مخالف است.

درحالی‌که نام این چهار گزینه بیش از همه شنیده می‌شود، نام‌هایی همچون مایک پمپئو، رئیس سیا و وزیر امور خارجه در دوره ترامپ نیز شنیده می‌شود. تیم ترامپ او را در میان برخی رقبا دارای تجربه خوب در سطح بین‌المللی می‌داند و برگ برنده تیم ترامپ در ایالت‌های موسوم به «غرب میانه» می‌تواند محسوب شود. البته او ضد پوتین است و یک‌بار از رئیس‌جمهوری سابق به خاطر استقبال از پوتین انتقاد کرده بود.

نام‌های دیگری که مطرح شده است، عبارتند از: جی.دی ونس، سناتور اوهایو و نویسنده کتاب پرفروش، سارا هاکبی سندرز، سخنگوی مطبوعاتی دوره ترامپ، کریستی نئوم، فرماندار داکوتای جنوبی و نماینده زن سابق کنگره و در نهایت جان راتکلیف، نماینده سابق مجلس نمایندگان و مدیر اطلاعات ملی در دوره ترامپ.