این امر پس از آن بیان شد که مسکو روز سه‌شنبه ویدئویی را منتشر کرد که ادعا می‌کرد دریاسالار مذکور در یک جلسه به رهبری وزیر دفاع روسیه شرکت داشته است. با توجه به سابقه طولانی مسکو در امتناع از اعتراف به عقب‌نشینی‌های نظامی و چالش‌های مربوط به تایید اعتبار ویدئوی منتشرشده از سوی کرملین، روز سه‌شنبه مشخص نشد که دریاسالار سوکولوف در میان کشته‌شدگان حمله اوکراین بوده است یا خیر‌؟

مقامات روسی به‌طور مستقیم درباره وضعیت این افسران اظهارنظر نکرده‌اند و هیچ‌گونه مرگ و میر در نتیجه این حمله را گزارش نکرده‌اند. در این کلیپ، سرگئی کی.شویگو، وزیر دفاع در حال بحث درباره رزمایشی است که به گفته او ناوگان روسیه در اقیانوس آرام یک روز قبل به پایان رسانده است. افسری که به نظر می‌رسد دریاسالار سوکولوف باشد، در یک صفحه ویدئو دیده می‌شود. ظاهرا او در مکان دیگری است؛ اما صحبت نمی‌کند. این ویدئو برای نشان دادن حضور فرمانده ناوگان دریای سیاه چندین‌بار ویرایش شده است.

احتمالا این ویرایش‌ها برای ارائه شواهدی مبنی بر زنده بودن او بوده، تاریخ ۲۶ سپتامبر روی کلیپ منتشرشده حک شده است و با تاریخ موجود در «فراداده» ویدئو مطابقت دارد. در مقابل، اوکراینی‌ها، حتی درحالی‌که ابهام را تایید کرده‌اند، معتقد هستند که دریاسالار سوکولوف در میان کشته‌شده‌های حمله روز جمعه بوده است. در بیانیه ارتش اوکراین آمده است: «بر اساس منابع موجود، فرمانده ناوگان دریای سیاه در میان کشته‌شدگان است. بسیاری از آنها هنوز به‌دلیل تکه‌تکه شدن اعضای بدن شناسایی نشده‌اند.» با این حال معلوم نبود که اوکراین ادعاهای مفصل خود را بر چه مبنایی قرار داده است؛ چه ادعاهای روز سه‌شنبه و چه در روزهای پس از حمله به سواستوپل.

اوکراین با اعلام خبر کشته‌شدن فرمانده ناوگان و ۳۳ افسر دیگر در روز دوشنبه گفت: ۱۰۵تن دیگر زخمی شده‌اند، از جمله دو ژنرال که به گفته ارتش سخت مجروح شده‌اند. حتی بیانیه ارتش اوکراین ادعا می‌کرد که می‌دانست موشک در زمانی که فرماندهان روسی در حال برگزاری جلسه بودند، اصابت کرده است؛ چیزی که به نظر می‌رسد اشاره ضمنی به جمع‌آوری اطلاعات از سوی اوکراین دارد. اگر مقامات اوکراینی اشتباه کنند، ممکن است این اولین‌بار نباشد که مرگ یک دشمن سطح بالای روسیه را پیش از موعد اعلام می‌کنند. در اوایل جنگ، کی‌یف با غرق شدن کشتی پرچمدار دریای سیاه خود، مسکو، ضربه سنگینی به مسکو وارد کرد.

اوکراین مدعی شد کاپیتان کشتی در این حمله کشته شد؛ اما پس از آن نیز ویدئویی منتشر شد که او را زنده و سالم نشان می‌داد. صرف نظر از اینکه ادعاهای جدید قابل اثبات هستند یا خیر، اوکراین موفق شده است یک حمله بزرگ را در قلب کریمه انجام دهد؛ منطقه‌ای که مسکو در سال۲۰۱۴ قبل از شروع حمله گسترده در سال گذشته، آن را تصرف کرده بود. به گفته ناظران، مقر ناوگان روسیه در این حمله به‌شدت آسیب دیده است. اوکراین کریمه را به این دلیل هدف قرار داده که مهم‌ترین پایگاه روسیه برای دفع ضد حملات اوکراین است. اوکراین ضد حمله گسترده‌ای را شروع کرده است تا بتواند مناطق از دست رفته را از روسیه پس بگیرد. در مقابل اوایل روز سه‌شنبه، پهپادهای روسیه جنوب اوکراین را هدف قرار دادند و زیرساخت‌های بندری، انبارها و ده‌ها کامیون را در نزدیکی دریای سیاه هدف قرار دادند. این دومین روز متوالی حملات به بنادر اوکراینی در منطقه اودسا بود.