برخی دیگر، رخ‌نمایی او را امری پیش‌پاافتاده‌تر و بی‌اهمیت می‌دانند: تلاش کیم برای استفاده از تصویر خود به‌عنوان مرد خانواده برای کسب حمایت آن هم در زمانی که اقتصاد کره شمالی تعریفی ندارد و او هزینه‌های گزافی را برای برنامه موشکی بالستیک و توسعه قابلیت‌های هسته‌ای صرف می‌کند. یکی از کارشناسان می‌گوید درحالی‌که زمان اولین حضور عمومی «جو آئه» هنوز محل بحث است اما جوان‌ترین فرد فتوژنیک اکنون نزدیک‌ترین فرد در پیونگ‌یانگ به جایگاه «پرنسس» است. «فئودور ترتیتسکی» نویسنده کتاب «کره‌شمالی قبل از کیم ایل‌سونگ» یک مورخ مستقر در سئول و محقق برجسته کره‌شمالی معتقد است که افشای وجود «جو آئه» برای ارسال پیام‌های مختلف طراحی شده است: یکی برای مخاطبان بین‌المللی و دیگری برای عموم مردم کره‌شمالی.

زمان معارفه و مکان رونمایی از این دختر نیز بسیار نمادین بود. او در پرتاب آزمایشی موشک‌های بالستیک کره شمالی در ماه نوامبر دست در دست پدرش ظاهر شد. ترتیتسکی به الجزیره گفت: «پیام اصلی این است که [او] به نوعی نماد قدرت است؛ زیرا اولین باری که ظاهر شد نزدیک موشک بود و موشک‌ها احتمالا بزرگ‌ترین نماد ارتش کره شمالی هستند.» او می‌گوید: «باور پشت این قضیه این است: ببینید ما چقدر پایدار هستیم. هیچ‌کس نمی‌تواند به ما حمله کند؛ زیرا ما این موشک‌ها را داریم... و نظام ما می‌تواند برای یک نسل دیگر دوام بیاورد.» اما ترتیتسکی معتقد است که این دختر هنوز به‌عنوان جانشین «کیم» انتخاب نشده است. او می‌گوید: اگرچه شهرت کره‌شمالی برای رازداری تقریباً بی‌پایان است، اما پنهان کردن یک «کارزار جانشینی تمام‌عیار» تقریبا غیرممکن خواهد بود حتی در پیونگ‌یانگ.

به نظر می‌رسد کیم به دخترش به‌عنوان جانشین آینده فکر می‌کند؛ اما هنوز تصمیم خود را نگرفته است. رونمایی از دخترش در حال حاضر ممکن است راهی برای آزمودن افکار نخبگان در کره‌شمالی باشد؛ کشوری که اعضای دفتر سیاسی آن تقریبا به‌طور کامل از مردان تشکیل شده است. درحالی‌که کیم یک «خودکامه ریشه‌دار» است و می‌تواند «از لحاظ نظری» هر کسی را به‌عنوان جانشین خود منصوب کند. با این حال، اگر کیم انتخاب ضعیفی داشته باشد، همچنان خطراتی وجود دارد. ترتیتسکی گفت: «هرکسی را که انتخاب کند، به اتفاق آرا مورد تایید قرار خواهند گرفت. اما اگر موفقیت کیم آن‌گونه که گمان می‌رود نباشد، رژیم ممکن است جان به در نبرد و زنده نماند. من حدس می‌زنم که این چیزی است که ممکن است برای او نگران‌کننده باشد.»

سازمان جاسوسی کره‌جنوبی (NIS) در ماه مارس گزارش داد که «جو آئه» در خانه درس می خواند و از اسب سواری، اسکی و شنا لذت می‌برد. رسانه‌های کره‌جنوبی گزارش دادند که این سرویس اطلاعاتی همچنین معتقد بود که کیم هنوز او را به‌عنوان وارث انتخاب نکرده است. بر اساس گزارش NIS، «جو آئه» یک برادر بزرگ‌تر - احتمالا معلول - و یک خواهر یا برادر کوچک‌تر دارد که نمی‌توان در این زمینه اظهارنظر قطعی کرد. به گفته ترتیتسکی، کیم ممکن است منتظر نظراتی باشد که به‌طور مخفیانه درباره دخترش به گوشش می‌رسد و بر اساس آن بازخورد غیررسمی «این امکان وجود دارد که او بر اساس آنچه می‌شنود، تصمیم نهایی بگیرد.» او گفت آنچه غیرعادی به نظر می‌رسد این است که کیم هنوز نسبتا جوان است و با این حال به نظر می‌رسد نگران این مساله است که چه کسی نسل خانواده کیم را ادامه دهد.