این شدیدترین عملیات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در اردوگاه جنین از زمان انتفاضه دوم در سال۲۰۰۲ بود. گفته شده نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی از اردوگاه جنین در کرانه باختری عقب‌نشینی کردند. همچنین رسانه‌های فلسطینی ویدئوهایی از لحظه هدف‌گیری یک فروند پهپاد اسرائیلی توسط نیروهای مقاومت فلسطین در آسمان اردوگاه جنین و سرنگونی آن را منتشر کردند. ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد، «در عملیات مشترک شاباک، یگان ویژه پلیس و ارتش در مرکز اردوگاه جنین، یک گروه نظامی از نیروهای جهاد اسلامی هدف قرار گرفته و سه تن از آنها حذف شدند، در عملیات بازداشت آنها، نیروهای ما تیراندازی کردند و آنها در درگیری با نیروهای ما کشته شدند.»

رادیوی ارتش رژیم صهیونیستی به نقل از یک منبع امنیتی مدعی شد، «هدف از عملیات در جنین بازداشت یک چهره تحت تعقیب مهم وابسته به جنبش جهاد اسلامی بود.» شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز مدعی شد، «عملیات نظامی مستمر در جنین مانع از عملیات بزرگ فلسطینی در داخل «اسرائیل» شد.» گزارش خبرگزاری‌ها حاکی است که تعداد زیادی از نیروهای ارتش اسرائیل به شهر و اردوگاه جنین یورش برده و برق اردوگاه را قطع کرده و به نیروهای امدادرسان فلسطینی اجازه ورود ندادند. رسانه‌های فلسطینی تاکید کردند، یک گروه ویژه از نیروهای اسرائیلی وارد شهر جنین شدند که توسط نیروهای مقاومت فلسطین شناسایی شده و در ادامه درگیری‌های شدیدی میان دو طرف آغاز شد و صدای تیراندازی و انفجار شنیده شد.

شرایط در مناطق اشغالی روز به روز در حال متشنج شدن بیشتر است. تحولات جنین در حالی رقم می‌خورد که در پی فراخوان سازمان‌های شهرک‌نشین افراطی برای سازمان‌دهی راهپیمایی پرچم‌های اسرائیل در منطقه باب العامود در قدس، پلیس اسرائیل این منطقه را بست و آن را از فلسطینی‌ها خالی کرد. شمار زیادی از نیروهای رژیم صهیونیستی مانع از تردد در این منطقه شده و آن را از فلسطینی‌ها تخلیه کردند. صدها فلسطینی هم با وجود بسته شدن باب العامود، تلاش کردند خود را به نزدیک‌ترین نقطه از این منطقه برسانند.