رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین: وضعیت کنونی فلسطین قابل ادامه نیست

به گزارش سایت شبکه الجزیره، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز، سه‌شنبه اعلام کرد، وضعیت کنونی فلسطین قابل ادامه یافتن نیست. او خواستار آغاز روند سیاسی تحت نظارت بین‌الملل شد.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با آن کریستین لیند، وزیر خارجه سوئد از اصرار رژیم صهیونیستی بر ادامه سیاست‌های شهرک‌سازی‌ و اقدامات مجازات‌گونه علیه ملت فلسطین انتقاد کرد.

عباس بر لزوم تحقق آتش بس فراگیر و توقف اقدامات خصمانه در قدس، کرانه باختری و نوار غزه و اجرای توافقات امضا شده و تدابیر اعتمادسازی تاکید کرد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواستار گذاری فوری به روند سیاسی تحت نظارت کمیته چهارجانبه صلح طبق توافقات بین‌المللی و پایان اشغالگری و تحقق آزادی و استقلال در کشور فلسطین به پایتختی قدس شرقی در مرزهای سال ۱۹۶۷ شد.

عباس درباره وضعیت داخلی فلسطین بر ادامه تلاش‌ها برای تحقق یکپارچگی ملی، تشکیل کشور متحد ملی که همه اعضای آن را ملزم به اجرای قوانین بین‌المللی کند، و نیز بر اهمیت فشار بر اسرائیل جهت برگزاری انتخابات در شهر قدس تاکید کرد.

همچنین وزیر خارجه سوئد بر حمایت کشورش از تحقق صلح و ثبات طبق راه حل دو کشوری از طریق مذاکرات تاکید کرد.

لیندی در کنفرانس خبری مشترک با ریاض المالکی، وزیر خارجه فلسطین بر حمایت سوئد و اتحادیه اروپا از مذاکرات مبتنی بر راه حل دو کشوری و با استناد به قانون بین‌المللی تاکید کرد که شامل پایان اشغالگری و تضمین کننده امنیت برای دو طرف فلسطینی و اسرائیلی و حل مسائل وضعیت نهایی در راس آن قدس به عنوان پایتخت دو کشور است.

او تصریح کرد: سوئد در مواضعش در قبال فلسطین در راس آن به رسمیت شناختن کشور فلسطین و مشارکت در توسعه آن و ادامه حمایت از آژانس امداد و کاریابی برای پناهجویان فلسطینی (آنروا) ثابت قدم است.

رئیس دستگاه دیپلماسی سوئد نسبت به ازسرگیری تماس‌ها بین دو طرف اسرائیل و فلسطین که گام‌های اعتمادسازی بین دو طرف را هدایت کند، ابراز امیدواری کرد زیرا این وضعیت منجر به بهبود اوضاع معیشتی می‌شود.

از نظر او، این مساله مستلزم توقف گام‌هایی است که راه حل‌ دو کشوری را تهدید می‌کند.

وی شهرک‌سازی و خشونت را از گام‌های تهدیدکننده خواند.

المالکی نیز تاکید کرد: فلسطینی‌ها بر بازگشت به روند صلح براساس قوانین بین‌المللی اصرار دارند و موضع علنی دولت اسرائیل مبنی بر عدم ورود به مذاکرات با رهبری فلسطین و مخالفت با تشکیل کشور فلسطین و راه حل دو کشوری مردود است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.