رأی‌گیری برای انحلال کنست بازهم به تاخیر افتاد

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از تعویق رأی‌گیری برای انحلال پارلمان این رژیم و تعیین زمانی برای انتخابات مجدد در فلسطین اشغالی خبر دادند.

در حالی که قرار بود پارلمان رژیم موقت صهیونیستی رأس نیمه‌شب پنجشنبه (به وقت محلی) منحل شود، اما رأی‌گیری در این‌باره مجدداً به تعویق افتاد.

«دافنا لیل» گزارشگر سیاسی شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی بامداد پنجشنبه (به وقت ایران) از داخل کنست خبر داد که رأی‌گیری برای انحلال کنست، در ساعت ۸ صبح پنجشنبه برگزار می‌شود.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، لیل وضعیت آشفته داخل کنست را اینگونه توصیف کرد: «هرج و مرجی در اینجا برپاست که سال‌ها شاهد آن نبودیم. آنطور که اوضاع نشان می‌دهد، رأی‌گیری صبح پنجشنبه برگزار خواهد شد».

وی توضیح می‌دهد که نگرانی‌هایی در ائتلاف کابینه وجود داشت مبنی بر اینکه «آیالت شاکد» رهبر جدید حزب راست‌گرای افراطی «یامینا»، ممکن است به نحوی تلاش کند تا بدون توسل به انتخابات با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر سابق این رژیم و رهبر حزب لیکود، یک کابینه جایگزین تشکیل دهد.

این خبرنگار صهیونیست در ادامه گفت که با برگزار نشدن رأی‌گیری انحلال کنست، این نگرانی نیز کم رنگ شده یا احتمالاً از پایه بی‌اساس بوده است.

رادیو ارتش رژیم تل‌آویو نیز خبر داد که «آویگدور لیبرمن» وزیر سابق جنگ این رژیم و رهبر حزب «اسرائیل بیتُنا» تمایلی به دادن امتیازات بیشتر به مخالفان برای تصویب قانون مترو ندارد.

این رسانه بر اساس همین موضع لیبرمن، تخمین زد که ساعت تعیین‌شده برای رأی‌گیری انحلال کنست یعنی ۸ صبح پنجشنبه، ممکن است چند ساعت عقب بیاید.

طبق گزارش پایگاه خبری «i۲۴»، بعد از توافق‌ها بین ائتلاف حاکم در تل‌آویو و مخالفان درخصوص انحلال کنست، انتظار می‌رود که قانون مربوط به آن امروز در قرائت‌های دوم و سوم تصویب شود و «یائیر لاپید» روز پنجشنبه به جای «نفتالی بنت» نخست‌وزیر کابینه تل‌آویو معرفی شود.

حدود ده روز پیش بود که بنت و لاپید در بیانیه‌ای مشترک گفتند همه راه‌ها برای ثبات‌ بخشیدن به ائتلافشان را که از یک سال پیش تشکیل شده بود امتحان کرده‌اند اما انحلال کنست و برگزاری انتخابات مجدد بهترین راه است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.