شبکه دولتی KCNA افزود: «نیروهای کره‌‌شمالی در آزمایش‌‌های مختلف، هدف قرار دادن تاسیسات فرماندهی نظامی، حمله به بنادر اصلی و فرودگاه‌های جنوب را شبیه‌‌سازی کردند.» در این گزارش آمده است: «اثربخشی و قابلیت رزمی عملی نیروی رزمی هسته‌‌ای ما به‌طور کامل نشان داده شده است؛ زیرا این نیرو کاملا آماده است تا اهداف را در هر زمان از هر مکانی هدف قرار دهد و منهدم کند.» شبکه دولتی KCNA به نقل از کیم جونگ اون گفت: «اگرچه دشمن خواهان ادامه گفت‌وگو و مذاکره است، ما نه چیزی برای گفت‌وگو داریم و نه احساس نیاز به انجام آن داریم.»

کیم مدت‌هاست که می‌‌خواهد تسلیحات هسته‌‌ای تاکتیکی تولید کند و آن را در یک کنگره مهم حزب در ژانویه ۲۰۲۱ در اولویت قرار داد. این کشور ماه گذشته قوانین هسته‌‌ای خود را بازنگری و سناریوهای گسترده‌‌ای را پیش‌بینی کرد که در آن می‌‌تواند از چنین سلاح هایی استفاده کند و «اون» کره شمالی را یک قدرت هسته‌ای «غیرقابل بازگشت» اعلام کرد. از آن زمان سئول، توکیو و واشنگتن تمرین‌‌های دریایی ترکیبی، از جمله استقرار ناو هواپیمابر هسته‌‌ای «یو اس‌‌اس، رونالد ریگان» را دو بار در این منطقه برگزار کرده‌‌اند که خشم پیونگ‌‌یانگ را برانگیخته است؛ زیرا این مانور‌‌ها را تمرینی برای تهاجم می‌‌داند. شبکه دولتی KCNA گزارش داد: «در واکنش به اقدامات آمریکا، کره‌‌شمالی تصمیم گرفت تمرین‌‌های نظامی را تحت شبیه‌‌سازی یک جنگ واقعی، برای بررسی و ارزیابی قابلیت بازدارندگی جنگ و ضدحمله هسته‌‌ای این کشور برگزار کند.»

موشک‌‌های جدید

کره‌شمالی عکس‌‌های متعددی از پرتاب‌‌ها، آزمایش‌‌ها و تمرین‌‌های موشکی اخیر منتشر کرد که نشان می‌‌دهد کیم جونگ اون با ژاکت سفید و کلاه حصیری، موشک‌‌هایی را که از مکان‌‌های مختلف بلند می‌‌شوند، تماشا می‌‌کند. همچنین نشان داده شد که او با سربازان خندان ملاقات می‌‌کند و در کنار همسرش ایستاده و دستانش را روی گوش‌‌هایش قرار داده است. به‌طور غیرمعمول، رسانه‌های دولتی آزمایش‌‌ها را طبق معمول روز بعد از انجام آنها گزارش نکردند. تحلیلگران گفتند که انتشار آنها در حال حاضر یک عنوان «وطن پرستانه» دارد و تعطیلات روز دوشنبه منتشر خواهد شد؛ روزی که همزمان با سالگرد تاسیس حزب می‌‌شود. لیف-اریک ایزلی، استاد دانشگاه اوها گفت: «پیونگ‌یانگ نگران تمرینات نظامی ایالات متحده، کره‌جنوبی و ژاپن بوده است.

بنابراین برای تقویت بازدارندگی خود، تهدید هسته‌‌ای‌‌اش را پشت پرتاب‌‌های موشکی اخیر خود پنهان می‌‌کند.» در گزارش شبکه دولتی آمده است که تمرینات نظامی بعدی روی کلاهک‌‌های هسته‌‌ای تاکتیکی خواهد بود. موشک‌‌های موجود در عکس‌‌ها شامل موشک‌‌های بالستیک کوتاه‌برد بوده که شامل انواع KN-۲۵ و KN-۲۳ و یک موشک با محموله سنگین ۵/ ۲تنی است. همچنین یک سیستم موشک پرتاب ۳۰۰میلی‌‌متری KN-۰۹ نیز در تصاویر دیده شد. تحلیلگران گفتند که این تصاویر همچنین به نظر می‌‌رسد توسعه یک موشک بالستیک میان‌برد جدید (IRBM) را نشان دهد. در دو هفته آخر پرتاب موشک‌‌ها، کره‌‌شمالی یک موشک (IRBM) را برای اولین‌‌بار در نزدیک به پنج سال گذشته بر فراز ژاپن و به اقیانوس آرام فرستاد و دورترین موشکی بود که تا به حال ارسال کرده بود. در این شرایط کره‌‌جنوبی گفته است که پیونگ‌‌یانگ می‌‌تواند اولین آزمایش هسته‌‌ای خود از سال ۲۰۱۷ را در همین ماه انجام دهد. کره‌‌شمالی همچنین اعلام کرد که «یک تمرین حمله هوایی ترکیبی در مقیاس بزرگ» را که «اون» بر آن نظارت دارد، انجام داده است و در آن گفت بیش از ۱۵۰ هواپیمای جنگنده با ماموریت‌‌های مختلف برای اولین‌‌بار در تاریخ به‌طور همزمان به پرواز درآمدند.

ارتش سئول اعلام کرد روز پنج‌شنبه پس از آنکه ۱۲ هواپیمای جنگی کره‌‌شمالی یک «پرواز در شمالِ مرز هوایی بین کره و مانورهای شلیک هوا به زمین» را انجام دادند، ۳۰ جت جنگنده خود را به پرواز در آورده است. سو کیم، تحلیلگر شرکت راند، به خبرگزاری فرانسه گفت: «کیم احتمالا می‌‌خواهد به ایالات متحده و کره‌جنوبی بگوید که هرگونه تظاهر به همبستگی و آمادگی برای اتحاد بیهوده خواهد بود.» او افزود: «ما احتمالا به این زودی شاهد عقب‌نشینی کره‌‌شمالی نخواهیم بود و با در نظر گرفتن همه جوانب، به نظر می‌‌رسد که متحدان این بار نیز به راحتی کنار نخواهند آمد.» آمریکا و کره‌‌جنوبی روز جمعه پس از استقرار ناو هواپیمابر در پی آزمایش IRBM بر فراز ژاپن، رزمایش دریایی مشترکی را با حضور ناو «یو اس‌‌اس، رونالد ریگان» برگزار کردند. دو کره از نظر فنی در جنگ هستند؛ زیرا جنگ ۱۹۵۳-۱۹۵۰ کره به جای یک معاهده صلح، با یک آتش‌‌بس پایان یافت.