رئیس جدید بازوی مبارزات انتخاباتی جمهوری‌‌خواهان سنا در فکر مدرنیزه کردن این مکان بود. یکی از اولین تصمیم‌‌های او این بود که نحوه جمع‌‌آوری پول آنلاین توسط گروه را بررسی کند. اسکات یک تیم دیجیتالی جدید را به رهبری کهنه‌‌سربازان ترامپ منصوب کرد و موج عظیمی از هزینه‌های تبلیغات دیجیتال به راه انداخت، آن هم نه برای تبلیغ نامزدها، بلکه برای کشف مشارکت‌‌کنندگان و اهداکنندگان کوچک‌‌تر. اما خیلی زود کمیته سوابق جمع‌آوری کمک‌‌های مالی اعلام شکست کرد. در تابستان۲۰۲۱، اسکات درباره «سرمایه‌‌گذاری‌‌های تاریخی در جمع‌‌آوری کمک‌‌های دیجیتالی» به خود می‌‌بالید. یک سال بعد، برخی از آن لاف‌‌زنی‌‌ها ناپدید شدند، پول‌‌ها نیز مدام آب رفتند.

کمیته ملی سناتور جمهوری‌‌خواهان مدت‌هاست که بخش مهمی از دم و دستگاه حزب بوده و نامزدها را جذب می‌‌کند، از آنها با زیرساخت‌‌های سیاسی حمایت می‌‌کند، استراتژی مبارزات انتخاباتی را طراحی می‌‌کند و تبلیغات تلویزیونی برایشان می‌‌خرد. کمیته تا پایان ماه ژوئیه ۵/ ۱۸۱میلیون دلار توانست جمع‌‌آوری کند؛ اما غافل از اینکه بیش از ۹۵درصد این کمک‌‌ها پیش از هزینه‌‌کرد تبلیغات خرج شده بود. در این شرایط گروه جمهوری‌‌خواه با تنها ۲/ ۲۳میلیون دلار وارد ماه اوت شد که کمتر از نصف آن چیزی بود که کمیته دموکرات سنا پیش از مرحله فشرده نهایی انتخابات میان دوره‌‌ای در اختیار داشت.

اکنون جمهوری‌‌خواهان ارشد شروع به پرسیدن کرده‌‌اند: «این همه پول کجا رفت؟» بر اساس تحلیل نیویورک‌‌تایمز از سوابق فدرال و مصاحبه با افرادی که درباره امور مالی کمیته اطلاعاتی داشتند، پاسخ، عمدتا این است که قمار عظیم اسکات در یافتن اهداکنندگان آنلاین جدید، یک شکست مالی پرهزینه در سال۲۰۲۲ بوده است. امروز امور مالی کمیته جمهوری‌‌خواهان نسبت به قبل از طرح تهاجمی دیجیتال اسکات، افزایش کمتری دارد. رهبران حزب، از جمله سناتور میچ مک‌‌کانل، با صدای بلند نگرانی خود را اعلام می‌‌کنند. این دسته از جمهوری‌‌خواهان بر این باورند با این شکست مالی ممکن است بازپس‌‌گیری سنا از سوی جمهوری‌‌خواهان در انتخابات میان‌‌دوره‌‌ای سال۲۰۲۲ با مشکل روبه‌رو شود. آنها معتقدند که بخش عمده‌‌ای از کمک‌‌های مالی جمهوری‌‌خواهان بیخود و بی‌‌جهت تلف شده است. جمهوری‌‌خواهان همچنین متوجه شده‌‌اند به‌دلیل مشکلات مالی برخی از رزروهای تبلیغات تلویزیونی در ایالت‌‌های کلیدی لغو شده است.

داستان اینکه چگونه شروع کارزار انتخاباتی مجلس سنا برای جمهوری‌‌خواهان از شکستن رکوردهای دریافت کمک مالی به لغو تبلیغات تلویزیونی رسیده است، تنها به یک نتیجه‌‌گیری منتهی می‌‌شود و آن هم اینکه افزایش درآمد با اسکات شروع شد؛ اما با هزینه‌‌کردهای بی‌‌دلیل اسکات نیز به ورشکستگی رسید.

یکی از طرح‌های جمع‌‌آوری کمک‌‌های مالی مورد استفاده کمیته سنا که قبلا فاش نشده بود، شامل ارسال میلیون‌‌ها پیامک تخمینی بود که سوالات تحریک‌‌آمیزی را مطرح می‌کرد: «آیا بایدن باید استعفا دهد؟»، به دنبال آن یک درخواست پول نقد می‌‌آمد که دو گزینه داشت: «نخیر» و دیگری «برای کمک کالی پاسخ بله را کلیک کنید.» آنهایی که جواب «بله» را انتخاب می‌‌کردند، برایشان مسیر ورود پول مشخص می‌‌شد. در این ارتباط به‌طور خصوصی، برخی از جمهوری‌‌خواهان شکایت کردند که این تاکتیک استثمارگرایانه است. به گفته چهار منبع مطلع، پلتفرم اصلی پردازش کمک‌‌های مالی حزب، اخیرا وارد عمل شده و گام غیرعادی برای جلوگیری از مشارکت کمیته در عمل کمک مالی برداشته است. ناظران می‌‌گویند که این روش جمهوری‌‌خواهان موجب خواهد شد که در نهایت برخی از وفادارترین کمک‌‌کنندگان مالی حزب جمهوری‌‌خواهان خسته شوند. براساس سند داخلی بودجه جمهوری‌‌خواهان که اوایل سال جاری به دست این روزنامه رسیده، مشخص شده است که بین ژوئن سال۲۰۲۱ تا ژانویه سال۲۰۲۲، تنها رقم۳/ ۲۳میلیون دلار برای سرمایه‌‌گذاری دریافت شده است.