وی با ابراز امتناع از مداخله در کار این کمیسیون، بر حفظ امنیت اعضا و تمامی افراد وابسته به آن تاکید کرد. رهبر جریان صدر ادامه داد: همه فشارهای سیاسی و امنیتی را که کمیسیون از روز اول کار تا به امروز بر آن وارد شده است، محکوم می‌کنیم. صدر که جریان او بر اساس نتایج اولیه جایگاه اول را در انتخابات به‌دست آورد، نسبت به هرگونه مداخله در کار دستگاه قضایی هشدار داد. در انتخابات پارلمانی اکتبر جریان صدر بیش از ۷۰ کرسی از مجموع ۳۲۹ کرسی مجلس نمایندگان را به‌دست آورد و در جایگاه نخست قرار گرفت.

با این حال رئیس ائتلاف «الفتح» عراق اعلام کرد که ابطال آرای ۱۸درصد حوزه‌های رای‌گیری می‌تواند تغییر اساسی در نتایج انتخابات پارلمانی اخیر ایجاد کند. هادی العامری، رئیس ائتلاف الفتح عراق در دیدار با هیاتی از جبهه ترکمان به ریاست حسن توران در بغداد گفت: تصمیمات هیات قضایی درباره باطل کردن آرای برخی حوزه‌ها که ساعت ۶عصر بسته نشده بودند به باطل شدن آرای بیش از ۶۰۰۰ حوزه منجر می‌شود.

 آرای حدود ۴۰۰۰ حوزه به‌دلیل وجود اثر انگشت‌های تکراری باطل شده‌اند و این یعنی آرای ۱۰۰۰۰ حوزه از مجموع ۵۵ هزار حوزه باطل خواهد شد. این میزان، آرای ۱۸درصد از حوزه‌های رای‌گیری است و می‌تواند تغییر اساسی در نتایج انتخابات ایجاد کند.