اگرچه حمله نظامی عربستان به یمن از سوی کشورهای غربی مورد نقد و اعتراض قرار گرفته است، اما همسایگان عرب این کشور همواره از اینکه خشم پادشاهی سعودی را به جان بخرند، احتراز داشتند و تلاش می کردند با سخنان و اقدامات خود اسباب رنجش سعودی نشوند. با چند اظهارنظر از سوی وزیر اطلاع‌رسانی لبنان، بار دیگر این کشور به عرصه رقابت میان دو رقیب منطقه‌ای (ایران و عربستان) تبدیل شد و این نشان می‌دهد که لبنان چقدر در برابر همسایگان قدرتمند خود آسیب‌پذیر است. الجزیره نیز در گزارش ۳۰ اکتبر در همین رابطه نوشت که مقام‌های لبنانی در تلاشند تا این گسست دیپلماتیک با عربستان و دیگر کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس را حل‌وفصل کنند. در همین رابطه، میشل عون، روز شنبه اعلام کرد که به دنبال برقراری «بهترین روابط» با عربستان سعودی است. کابینه لبنان هم جلسه بحران برگزار کرد و خواستار یافتن راه‌حلی برای این تنش دیپلماتیک شد.

عون گفت که می‌خواهد روابط را با این پادشاهی از طریق امضای توافقات دوجانبه «نهادینه سازد» به‌گونه‌ای که «سخنان و مواضعی که از سوی برخی اتخاذ می‌شود، بر این روابط سایه نیفکند و موجب تنش میان دو کشور نشود.» الجزیره می‌نویسد: قرداحی این نظرات را بیش از یک ماه قبل بیان کرده بود. با این حال، تا کنون نه عذرخواهی کرده و نه از مقام خود استعفا کرده است. قرداحی به جنبش مسیحی «مرده» لبنان، از متحدان گروه حزب‌الله، نزدیک است. این گزارش مدعی است که اظهارات قرداحی پس از بازداشت سعد حریری در ریاض در سال ۲۰۱۷، بزرگ‌ترین ضربه به روابط بیروت- ریاض بوده است. روابط کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در حالی با لبنان وارد تنش شده است که فیصل بن‌فرحان، وزیر خارجه عربستان روز شنبه هشتم آبان درخصوص بالا گرفتن تنش بین بیروت و ریاض گفت: ریشه بحران در روابط با لبنان به تسلط حزب‌الله بر این کشور بازمی‌گردد. فیصل بن‌فرحان در مصاحبه تلفنی با رویترز در حاشیه نشست گروه ۲۰ در رم پایتخت ایتالیا گفت: فکر می‌کنم مهم است که دولت در لبنان یا تشکیلات حکومتی لبنان راهی به جلو پیدا کنند که لبنان را از شرایط کنونی آزاد کند. به نوشته الجزیره، این مقام سعودی تصریح کرد که مشکل در ساختار لبنان است که موجب تقویت حزب‌الله شده است.

فیصل بن‌فرحان تاکید کرد که ساختار سیاسی کنونی «نهادهای حکومتی را در لبنان تضعیف می‌کند؛ به‌گونه‌ای‌که لبنان را مجبور می‌کند در جهت خلاف منافع مردم لبنان مسیری را در پیش بگیرد.» در عرصه سیاسی لبنان گروهی خواستار استعفای جورج قرداحی هستند و در مقابل، گروه‌های دیگری نیز خواستار ادامه کار وزیر اطلاع‌رسانی لبنان هستند و می‌گویند کناره‌گیری قراحی باعث سقوط دولت جدید لبنان خواهد شد. هم اکنون امارات، کویت، بحرین، عربستان سفرای خود را از لبنان فراخوانده و سفرای لبنان را هم اخراج کردند. درحالی‌که عمان و قطر در بیانیه‌ای اظهارات وزیر اطلاع‌رسانی لبنان را محکوم کردند. وزارت خارجه قطر با «غیر مسوولانه» خواندن اظهارات قرداحی از دولت لبنان خواست تا تدابیر لازم را برای آرام کردن اوضاع و تسریع در بهبود روابط با «برادران» عرب خود اتخاذ کند. در همین حال، روز شنبه گروه بحران کابینه دولت لبنان در نشستی سه‌ساعته بحران دیپلماتیک بین ریاض و بیروت را مورد بررسی قرار داد. عباس حلبی، وزیر آموزش پرورش لبنان پس از این نشست گفت که دولت نمی‌تواند به‌دلیل مناقشه دیپلماتیک پیش‌آمده استعفا کند. حلبی اضافه کرد به‌دلیل مشکلات فراوان پیش رو، کشور را نمی‌توان بدون دولت اداره کرد و باید با تلاش، مساله پیش‌آمده را حل و فصل کرد. جدیدترین اخبار حاکی است که وزیر امور خارجه لبنان شامگاه شنبه گفت که جورج قرداحی، وزیر اطلاع‌رسانی این کشور در حال بررسی پیشنهاد استعفا از سمت خود است. لبنان خواستار میانجی‌گری واشنگتن شده است.