راید عبدالله، سخنگوی گروه آتش‌نشانی و نجات در یک کنفرانس خبری گفت که هنوز برای زنده نجات دادن افراد از زیر آوار امید هست. ساعاتی پس از این حادثه، چارلز بوکت، شهردار منطقه سرفساید، مکانی که این ساختمان در آن واقع شده است در یک کنفرانس خبری گفته بود که حدود ۱۵ خانواده   نجات یافتند. نیکلاس فرناندز می‌گوید که عزیزان گمشده‌اش به تلفن‌های او پاسخی نمی‌دهند.

او به شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس گفت: «فکر می‌کنم همه آنها مرده‌اند. نمی‌خواهم بدبین باشم اما ما مدام به آنها تلفن می‌ز‌نیم و جوابی از آنها نشنیده‌ایم.»

جنی اورجلا هم می‌گوید صبح که از خواب برخاسته در خبرها شنیده که ساختمان محل اقامت پدر و مادرش خراب شده است. او به آنها تلفن می‌زند اما تلفن مستقیم روی پیغام‌گیر می‌رود. او به یک کانال محلی گفت: «هنوز امید دارم. خیلی دلم می‌خواهد که بدانم چه اتفاقی افتاده است.» هنوز علت فروریختن این ساختمان مشخص نیست. تحقیقات کاملی بعد از پایان عملیات نجات به جریان خواهد افتاد. از آنجاکه این ساختمان در سال ۱۹۸۰ ساخته شده است، اکنون زمان بررسی ۴۰ ساله آن بوده است. مقامات گفتند که این ساختمان در حال گرفتن «تایید مجدد» بوده و نیاز به تعمیرات داشته است. تحقیقات محققان دانشگاه بین‌المللی فلوریدا که سال گذشته منتشر شد نشان می‌دهد که این ساختمان با سرعت دو میلیمتر در سال در دهه‌۹۰ نشست داشته است که احتمال دارد بر استحکام ساختمان اثر گذاشته باشد، اما نویسنده این تحقیق تا‌کید کرده بود که با این تحقیق نمی‌توان درباره علت حادثه نتیجه‌گیری کرد.

این ساختمان روی زمین‌های مرطوب نزدیک ساحل ساخته شده بود و همیشه این نگرانی وجود داشته که در طول زمان لایه‌های زیر ساختمان فشرده شده و تغییرشکل پیدا کنند. به گفته چارلز باکت، شهردار سرفساید که در حومه میامی قرار دارد، حدود یک‌سوم از ساختمان کاملا روی هم خوابیده است. یکی از شاهدان حادثه که در لحظه تخریب ساختمان با برادرانش در خیابان بود گفت: «ما یک غرش مهیب شنیدیم و فکر کردیم که صدای یک موتورسیکلت است. برگشتیم و متوجه ابری از گرد و غبار شدیم که به سمت ما می‌آمد. یکی دیگر از شاهدان نیز این حادثه را به زلزله تشبیه کرد.»

ران دسانتس، فرماندار ایالت فلوریدا هم که از محل حادثه بازدید کرده است، می‌گوید: «نیروهای امدادگر همچنان در وضعیت امداد و نجات هستند و تلاش برای یافتن آسیب‌دیدگان یا قربانیان احتمالی ادامه دارد.»