بنت در کابینه قبلی در مقام وزیر دفاع حضور داشت و فقط ۷ کرسی در پارلمان دارد. گفته شده نتانیاهو، نخست‌وزیر مکلف اسرائیل بعد از مخالفت بنی گانتس، رهبر حزب آبی و سفید این رژیم برای ائتلاف دوباره با وی، این بار به سراغ رهبر حزب اپوزیسیون یمینا رفت. نتانیاهو اعلام کرد حاضر است با تعیین نفتالی بنت به عنوان نخست‌وزیر برای سال نخست و سپس نخست‌وزیری خودش برای سه سال باقی مانده موافقت کند. روون ریولین، رئیس رژیم صهیونیستی در ششم آوریل از نتانیاهو خواست تا کابینه را تشکیل دهد. ریولین به نتانیاهو ۲۸ روز برای انجام این ماموریت فرصت داد که اگر در این امر شکست خورد، می‌تواند از رئیس اسرائیل بخواهد که این مهلت را برای دو هفته دیگر تمدید کند. اگر شکست در این ماموریت ادامه یابد، ریولین نامزد دیگری جز او را مکلف می‌کند یا از پارلمان می‌خواهد تا شخص دیگری را انتخاب کند.

گزارشگر نیویورک تایمز نوشت: نتانیاهو این پیشنهاد را در پستی در فیس‌بوک خود نوشت، کمتر از ۳۶ ساعت پیش از آنکه زمان برای تشکیل کابینه جدید از میان برود. به نظر می‌رسد بنت این پیشنهاد را در گام اول رد کرده است. آخرین انتخابات در ماه مارس نتانیاهو را تضعیف کرده است، به گونه‌ای که نتوانسته شرایطی را به وجود آورد که اکثریت پارلمانی را برایش شکل دهد. حزب لیکود توانسته بود در انتخابات اخیر بیشتر کرسی‌ها را از آن خود کند. به این ترتیب او توانست ۳۰ کرسی از ۱۲۰ کرسی را به دست آورد. حتی اگر بنت هم به نتانیاهو بپیوندد، باز هم او ۲ کرسی برای دستیابی به ۶۱ کرسی مورد نیاز برای تشکیل کابینه اکثریت کم دارد. با این حال، حمایت حزب بنت می‌تواند مهم باشد. بنت هم در حال مذاکره با دو طیف است: یکی طیف نتانیاهو و حامیان وی و دیگر، طیف مخالفان وی که متشکل از احزابی از طیف‌های متنوع است که مصمم به کنار زدن نتانیاهو هستند. در همین حال، نتانیاهو گفته که بنت خواستار این شده که در سیستم نخست‌وزیری گردشی، به مدت یک سال حضور یابد ؛در حالی که مشغول مذاکره با دو طیف سیاسی بوده است.

نتانیاهو در مورد این درخواست بنت با حالتی تحقیرآمیز گفت:«این خواسته از سوی فردی که فقط ۷ کرسی دارد درست نیست». نتانیاهو افزود:«اما این گزینه را در نظر می‌گیریم و دلیل آن هم نیت خیر ما برای اسرائیل است». این در حالی است که بنت اعلام کرده چنین درخواستی را مطرح نکرده است. اگر بنت پیشنهاد نتانیاهو را بپذیرد، روشن نیست که چه میزان قدرتی به او داده می‌شود چرا که هنوز یک عدم توازن میان احزاب متبوع دو طرف وجود دارد. بنت معتقد است که ترجیح می‌دهد در یک دولت راستگرای منسجم حضور داشته باشد و کرسی نخست‌وزیری را به دست بگیرد اما خاطرنشان ساخت که منتظر نتانیاهو است تا نشان دهد آیا از اکثریت برخوردار است یا نه. با توجه به اینکه نتانیاهو اعلام کرده بنت چنین درخواستی داده اما نیویورک تایمز می‌نویسد که پاسخ اولیه بنت به این درخواست منفی بوده است. بنت گفت:«من به تازگی از پیشنهاد نتانیاهو مطلع شدم و باید بگویم که این پیشنهاد برای من روشن نیست. من از نتانیاهو نخست‌وزیری را نخواسته‌ام.» به نوشته کرچنر، گزارشگر نیویورک تایمز، به منظور تشکیل کابینه، نتانیاهو نیاز به حمایت مستقیم یا منفعل «رعم» دارد که یک حزب کوچک اسلام‌گراست که نام عبری‌اش معادل «فهرست متحد عربی» است که ۴ کرسی در پارلمان دارد. اما بیشتر اعضای حزب «صهیونیسم مذهبی» اتکا به حمایت حزبی عربی را نپذیرفته اند. آنها معتقدند اعراب حامی تروریسم هستند. تنها گزینه دیگر نتانیاهو همانا جذب مخالفان از جناح اپوزیسیون بوده است. نتانیاهو گفت که اگر بنت و حزب یامینا در راستای تشکیل کابینه به او بپیوندند و بتواند ۵۹ کرسی را به دست آورد، دیگران هم خواهند آمد.