در روزی که به سنگینی یک مسابقه ماراتن بود، دموکرات‌ها قاضی برت را به‌عنوان ایدئولوگ محافظه‌کاری که مخالف قوانین خدمات درمانی عمومی و حق سقط جنین است، معرفی و به وی حمله کردند. آنها گفتند این اقدام رئیس‌جمهوری آمریکا در حالی که تنها سه هفته دیگر به انتخابات مانده، نامشروع است. جمهوری‌خواهان نیز با رد تاثیرات منفی حضور برت در دیوان عالی آمریکا گفتند وی برای این پست اصلح است و دموکرات‌ها را متهم کردند که به دلیل کاتولیک بودن ایمی برت به وی حمله می‌کنند.

قاضی برت، استاد پیشین حقوق نوتردام و مادر ۷ کودک، در بیشتر اوقات این روز، پشت ماسک سیاهی که زده بود، ساکت ماند اما زمانی که نوبت او شد تا صحبت کند، سعی کرد خود را از درگیری‌ها و مباحث سیاسی دور کند. برت گفت: «دادگاه‌ها برای این طراحی نشده‌اند تا هر مساله‌ای را حل کنند یا درست و غلط زندگی ما را تعیین کنند. تصمیم‌های سیاسی و ارزش‌های قضاوتی توسط شاخه‌‌های سیاسی تعیین و گرفته می‌شود. عموم مردم نباید فکر کنند اینها چیزهایی است که نهاد قضایی باید به سامان برساند و دادگاه‌ها نیز نباید در این مسیر قدم بردارند.»

رویکرهای دوئل‌گونه دو حزب چگونگی شکل‌گیری جلسه استماع برت در بحبوحه یک بیماری پاندمی را نشان می‌دهد. اگر جمهوری‌خواهان بتوانند به موقع رای را به قاضی برت بدهند، در این نهاد عالی، ترکیب به سود جمهوری‌خواهان خواهد چرخید و از ۹ قاضی این نهاد عالی قضایی، ۶ تن محافظه‌کار و سه تن نیز لیبرال خواهند بود. جمهوری‌خواهان قصد دارند دموکرات‌ها را افرادی ضد مذهب نشان دهند و علت مخالفت دموکرات‌ها را در این مساله اعلام کنند. لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه از کارولینای جنوبی و رئیس کمیته قضایی گفت: «این چیزی نیست که دو طرف بخواهند همدیگر را متقاعد کنند، یک نمایش دراماتیک رخ خواهد داد.» او تصریح کرد: «همه جمهوری‌خواهان رای مثبت خواهند داد و همه دموکرات‌ها رای منفی.»

جمهوری‌خواهان به‌قدری اطمینان دارند که روند را برای آغاز رای‌گیری در کمیته قضایی تسریع کرده‌اند و صبح روز پنج‌شنبه این فرآیند، یک روز پیش از جلسه نهایی استماع، در کمیته به سرانجام خواهد رسید.

دموکرات‌ها با بازگشت به موضوعاتی که در سال ۲۰۱۸ موجبات پیروزی‌شان را در مجلس نمایندگان فراهم کرد، می‌گویند انتخاب قاضی برت برای این پست می‌تواند قانون خدمات درمانی را به خطر بیندازد. به گفته آنها ترامپ و جمهوری‌خواهان به‌دنبال تجدیدنظر در این قانون هستند. سناتور ایمی کلوبوچار، دموکرات اهل مینه‌سوتا می‌گوید: «حقیقت این است که نامزد این پست، پیش‌تر نظر خود را در مورد قانون خدمات درمانی اعلام کرده و جاگیری او در این پست می‌تواند به ضرر جان خیلی‌ها در آمریکا تمام شود.» او به مردم آمریکا گفت که آنها با قوانین جدید بیمه‌های درمانی شما را از آن بیرون خواهند کرد. این آن کاری است که مدنظرشان است.

در این جلسه قاضی برت از ۷ فرزندش، ۶ تن از آنها را در این جلسه با خود همراه کرده بود. همسرش نیز در این جلسه حضور داشت. برت در ادامه سخنانش گفت: مردم آمریکا نیاز دارند تا یک نهاد عالی قضایی مستقل داشته باشند. با این حال مخالفان می‌گویند انتصاب وی مطمئنا به تشکیل نهاد مستقل منجر نخواهد شد.