سووتلانا تیخانووسکایای ۳۷ ساله که به تبعید خودخواسته در لیتوانی تن داده است، در یک مصاحبه اختصاصی با الجزیره گفت که لوکاشنکو باید کناره‌گیری کند و این برای همه خوب است. او تصریح کرد: این اتفاق دیر یا زود خواهد افتاد. این برای همگان خوب است. اگر این امر در مدت کوتاهی رخ بدهد، کشور از آن منتفع خواهد شد. تیخانووسکایا همچنین گفت که مردم کشورش دیگر آن مردم سابق نیستند و خواهان تغییرات جدی هستند. به اذعای وی مردم دیگر خواهان مقامات قدیمی این کشور نیستند.  این کشور سابق اتحاد جماهیر شوروی از فردای اعلام نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری محل اعتراض‌های ضد حکومتی شده است. لوکاشنکو اخیرا پس از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام کرد که با رای ۸۰ درصدی مردم برای ششمین دوره رئیس‌جمهور این کشور شده است اما مردم این کشور به این مساله باور نداشتند و به خیابان‌ها آمدند. حالا مخالفان این مرد قدرتمند ۶۵ ساله می‌گویند که وی باید مجددا انتخابات دیگری را به شکل آزاد و منصفانه برگزار کند.

تاکنون ده‌ها هزار نفر از مردم این کشور با حضور در خیابان‌ها خواستار پایان بخشیدن به حکمرانی ۲۶ ساله وی شده‌اند. حکومت اما در برابر این خواسته به خشونت متوسل شده و دست‌کم دو تن از معترضان را کشته و ده‌ها نفر دیگر را نیز دستگیر و زندانی کرده است.

معترضان می‌گویند بسیاری از دستگیرشدگان توسط نیروهای امنیتی این کشور شکنجه شده‌اند. به همین دلیل زمانی که از رهبر اپوزیسیون بلاروس در مورد این خشونت‌ها سوال شد، گفت: اگر حکومت دست به خون‌ریزی بزند، بزرگترین اشتباه خود را مرتکب شده است. تیخانووسکایا تصریح کرد: «نشان دادن خشونت بزرگترین اشتباهی بوده که این حکومت مرتکب شده است. من از مقامات می‌خواهم مرتکب چنین اعمالی نشوند، چرا که مردم ما هرگز دیگر لوکاشنکو را نخواهند بخشید.»