تیراندازی افسر پلیس در آتلانتا دوباره موجب شد اعتراضات به خیابان‌‌های آمریکا بازگردد. بنابر گزارش‌ها، شنبه‌شب معترضان معابر و خیابان‌های منتهی به رستورانی که در آن فرد سیاه‌پوست کشته شد، مسدود کردند. پلیس برای متفرق کردن مردم مجبور به استفاده از گاز اشک‌آور و نارنجک‌های صوتی شد.

مقامات آتلانتا می‌گویند که ریشارد بروکس ۲۷ ساله، فردی که به دست نیروهای پلیس کشته شد، از دست آنها درحال فرار بوده است. ظاهرا تست الکل این فرد که در خودروی خود به خواب رفته، مثبت شده اما در برابر بازداشت مقاومت کرده بود. بنابر گزارش‌ها براساس اعلام دفتر تحقیقات ایالت جورجیا، بروکس در داخل خودروی خودش قرار داشت و درحالت توقف، پشت فرمان خوابش برده بود که دو افسر به سمت خودروی او رفتند و کشمکشی بر سر انجام تست هوشیاری درگرفت. تصاویر ویدئویی از صحنه حادثه نشان می‌دهد، بروکس شوک الکتریکی افسری را می‌قاپد و قصد فرار دارد. یکی از افسران به دنبال او می‌دود و آنها از دید دوربین‌ها خارج می‌شوند اما صدای شلیک سه گلوله به گوش می‌رسد. با مرگ بروکس، معترضان فردای آن روز (شنبه) به خیابان‌ها آمدند و خواستار پاسخگویی پلیس شدند.

با فشار شهردار آتلانتا، اریکا شیلدز شنبه در بیانیه‌ای استعفای خود را از ریاست پلیس شهر آتلانتا اعلام کرد. به گفته این مقام مستعفی، زمان آن است که اکنون این شهر رو به جلو حرکت کند و اعتماد میان ماموران اجرای قانون و جوامعی که به آنها خدمت می‌کنند، ایجاد شود.

کیشا لنس باتمز، شهردار نیز برای آرام کردن جو آتلانتا با تایید این استعفا در کنفرانسی مطبوعاتی خواستار تعلیق فوری آن دو افسر پلیس شد. او گفت باور ندارد که این توجیهی برای استفاده از نیروی کشنده باشد. این حادثه درحالی روی می‌دهد که شهرهای آمریکا از جمله آتلانتا برای چند هفته در پی مرگ جورج فلوید صحنه اعتراضات گسترده علیه خشونت پلیس و نژادپرستی بوده است. فلوید هم که یک سیاه‌پوست بود، روز ۲۵ ماه مه هنگام بازداشت توسط یک پلیس سفیدپوست جان باخت.

به گفته پلیس آتلانتا، تست تنفس الکل بروکس مثبت بود و او در برابر بازداشت مقاومت می‌کرد. اداره تحقیقات جنایی ایالت جورجیا درحال بررسی مرگ بروکس است و از جمله ویدئویی که یک شاهد عینی تهیه کرده بود، بررسی می‌کند. این چهل و هشتمین تیراندازی با دخالت ماموران پلیس است که اداره تحقیقات جنایی ایالت جورجیا امسال درباره آنها تحقیق می‌کند. ۱۵ مورد از اینها مرگبار بوده است. آتلانتا البته پیش‌تر نیز صحنه اعتراضات مربوط به کشته‌شدن جورج فلوید شده و حتی پلیس در مواردی اقدام به پرتاب گاز اشک‌آور کرده بود. به‌نظر می‌رسد اما اعتراضات در این شهر همچنان ادامه پیدا کند.به‌رغم اینکه در مورد مرگ بروکس، به‌عکس فلوید مقاومت در برابر پلیس دیده می‌شود اما هنوز در مورد این تیراندازی سوالاتی وجود دارد. باتمز می‌گوید: «درحالی‌که مجادله در مورد اینکه اقدام پلیس درست بوده یا نه، هنوز ادامه دارد اما من معتقدم بین کاری که می‌توانیم انجام دهیم و کاری که باید انجام دهیم، تمایز قائل شویم.»

باتمز برای اینکه اعتراضات در آتلانتا را آرام کند، واکنش سریع به مرگ بروکس نشان داد اما به‌نظر می‌رسد هنوز موج خشونت پلیس در آمریکا داستانی ادامه‌دار است. با این وجود در گذشته کمتر پیش می‌آمد که شلیک پلیس به چنین واکنش‌های دراماتیکی ختم شود. معمول این بود که مقامات ایالتی پشت نیروهای پلیس در می‌آمدند و دادستان‌ها نیز در برابر این اقدامات صبوری بیشتری از خود نشان می‌دادند. اما حالا که مقامات ایالت‌های آمریکا نگران شلوغی‌های خیابانی هستند، ممکن است از این شیوه الگوبرداری کنند و واکنش‌های انفجاری نشان دهند. در این راستا استعفای رئیس پلیس آتلانتا، اریکا شیلدز، که سفیدپوست هم است، آخرین مورد از زلزله‌های سریالی در چند اداره پلیس بزرگ آمریکا به حساب می‌آید که پس از مرگ جورج فلوید آغاز شد.  تظاهرات روز شنبه در مرکز آتلانتا انجام شد و در آن معترضان نام بروکس و پلاکاردهای «زندگی سیاه‌پوستان مهم است» را حمل می‌کردند. آتلانتا پیش‌تر هم صحنه تظاهرات برای اعتراض به مرگ جورج فلوید بود. فلوید زمانی که در بازداشت پلیس قرار داشت، با فشار زانوی یک افسر پلیس روی گردنش که بیش از هشت دقیقه به طول انجامید، خفه شد. چهار مامور پلیس مرتبط با این پرونده اخراج و رسما متهم شده‌اند. در این شرایط شورای شهر مینیاپولیس، محل کشته شدن فلوید، روز جمعه به جایگزین کردن اداره پلیس با یک سیستم امنیتی عمومی محلی رای داد. این شورا چند روز پیش‌تر به انحلال اداره پلیس رای داده بود. در آمریکا پلیس یک نیروی محلی و تحت کنترل شهرداری‌ها است.