سربازان ترامپ در روستاها عکس: نیویورک تایمز

سالن غذاخوری این رستوران نیز با عکس‌های ترامپ تزئین شده است. صبح اکتبری که این برنامه برگزار شد، یک نام مخصوص به خود گرفته است: «سهام ترامپ»؛ یک جشن کوچک که ریاست‌جمهوری ترامپ را جشن می‌گیرد. سخنرانان این مراسم شامل نمایندگان کنگره از جمله پال گوسار و سیاستمداران شخصیت‌های کمتر شناخته شده بودند. در این مهمانی همچنین یک نامزد سنای ۲۰۲۰ حضور داشت که گرداننده یک سایت اینترنتی است. وی کسی است که عکس‌های جنسی زنان را بدون رضایت آنها در این سایت منتشر می‌کند. همچنین در این فستیوال یک رپر طرفدار ترامپ وجود دارد که عمدتا در اشعارش، باراک اوباما را هدف قرار می‌دهد. این رپر همان کسی است که گفته بود وی پیش از اینکه مسلمانان نزدیک وی شوند، آنها را خواهد کشت. آنها خوشامدگوی همه غیر از لیبرال‌ها هستند.گای تیهو دکر که از کالیفرنیا تا اینجا رانده است، می‌گوید: «آنها ما را سفیدپوست‌های ناسیونالیست یا سفیدبرتر پندار می‌خوانند.» او یک معترض دست راستی است که پیش‌تر هم به دلیل تهدیدات تروریستی متهم و بازداشت شده بود. دکر می‌گوید: «همان‌گونه که اسب تک شاخ وجود ندارد، چیزی به اسم سفیدبرترپندار هم نداریم.» او می‌افزاید: «ما فقط میهن‌پرست هستیم.»

از زمانی که ترامپ برای انتخاب مجدد تغییر دنده داده است، کارزار وی امیدوار است که بتواند سربازان سابق ترامپ را که در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ از وی دور شده بودند، به جبهه‌های رای‌دهی بازگرداند. این در حالی است که مستقل‌ها یک نامزد میانه‌رو از دموکرات‌ها را ترجیح می‌دهند و زنان نیز به دلیل رفتارهای شخصی ترامپ از وی خسته شده‌اند و طبقه کارگر هم آنچنان که باید از خط‌مشی‌های اقتصادی ترامپ منتفع نشده است. اما اگر گروهی را بخواهیم بگوییم که تحت هر شرایطی به ترامپ وفادار است، گروه اندک اما موثر رای‌دهندگان سفیدپوست دست راستی را می‌توان مثال زد که در مناطق روستایی مانند گلدن والی زندگی می‌کنند. این رای‌دهندگان منفعلانه در برابر پیام ترامپ مبنی‌بر ساخت دیوار و ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا، تساهل نشان نمی‌دهند، بلکه این پیام‌ها به آنها انگیزه و انرژی می‌دهد. آنها در سیاست هویت خود را مبتنی بر ترس بنا ساخته‌اند و با سخنانی که علیه کاروان‌های مهاجران و دموکرات‌ها و کودتایشان زده می‌شود، جان می‌گیرند. هر چند عمده رای به رئیس‌جمهوری از پایگاه ایدئولوژیک خود یعنی جمهوری‌خواهان، بیشتر از ترامپی‌ها است، با این حال وی می‌تواند بخشی از رای مستقل‌ها و دموکرات‌ها را هم به سبد آرای خود اضافه کند.

فستیوالی که در ماه اکتبر برگزار شد، با جمعیتی در حدود ۱۰۰ نفر برگزار شد اما به قدری جذابیت داشت که فردی مانند گوسار را هم مجاب کرده بود در این برنامه حضور پیدا کند. رویدادهایی از این دست و سخنرانی حامیان دست راستی رئیس‌جمهوری آمریکا، به یک چشم‌انداز سیاسی در عصر ترامپ تبدیل شده است. در این نوع مراسم شما به کرات ایده‌های اسلام‌هراسانه می‌شنوید. در سایت‌های دست راستی کم از تئوری‌های توطئه و سخنان نفرت‌پراکنانه گفته نشده است. اگر ترامپی‌ها حتی در اندازه‌ای متوسط و معقول بودند، طرفداران دو آتشه وی در باب میزان حمایت عمومی از رئیس‌جمهوری مستقر بسیار اغراق می‌کردند.این حامیان در مناطق کلیدی آرای الکترال از وزن خوبی برخوردار است: به‌عنوان مثال در مناطق روستایی مانند روستاهای آریزونا، همچون موهاوی، جایی که گلدن والی در آن قرار دارد، ترامپ در سال ۲۰۱۶، نسبت به میت رامنی در سال ۲۰۱۲ رای بیشتری به دست آورد. ترامپ در این روستا ۵۸ هزار و ۲۸۲ رای به‌دست آورد، این در حالی است که رامنی در سال ۲۰۱۲ در حدود ۴۷ هزار و ۹۰۰ رای به دست آورد. اگرچه رامنی در مجموع در این ایالت رای مردمی بیشتری نسبت به ترامپ به دست آورد.

آریزونا برای انتخابات سال ۲۰۲۰ صحنه نبرد اصلی است: دموکرات‌ها در سال ۲۰۱۸ توانستند در این ایالت یک کرسی سنا به خود اختصاص دهند و منطقه‌ای که شهره به منطقه قرمز بود را به منطقه‌ای آبی (طرفدار دموکرات‌ها) تبدیل کنند. برای ترامپ، نقطه عطف زمانی بود که مناطق روستایی مانند موهاوی از وی حمایت کردند. همچنین مناطق روستایی در میشیگان، فلوریدا، مینه‌سوتا و جرجیا نیز آرای تاثیرگذاری به ترامپ دادند. لارنس شیف، روانپزشک و از کارگزاران انتخاباتی ترامپ در منطقه موهاوی می‌گوید: ما دوست داریم این منطقه را دیوار قرمز آریزونا بنامیم. گردهمایی‌های طرفداران کف خیابانی نقش مهمی در فرهنگ مدرن سازماندهی سیاسی، اخراج هواداران و مستحکم کردن جایگاه افراد جدید دارد. محافل محافظه‌کار حامی ترامپ اغلب به‌صورت آنلاین و خارج از دم و دستگاه سنتی حزب جمهوری‌خواه سازماندهی می‌‌شوند و میل به تمرکززدایی دارند. در مصاحبه‌هایی که از طرفداران این گردهمایی گرفته شد، عمده آنها گفتند که سفیدپوستان از جانب اقلیت‌ها در معرض تهدید قرار دارند. به گفته آنها اقلیت‌ها در دوران اوباما قدرت فراوانی کسب کردند. این گروه ترامپ را به‌عنوان یک چهره الهام‌بخش می‌بینند که میراث اوباما را بی‌اثر کرده است. آنها می‌گویند که ترامپ به خوبی متوجه خطر مسلمانان و لاتین‌تبارها شده است. اگنس اسمیت، زنی که مقیم آریزونا بوده و در این فستیوال حضور پیدا کرده است، می‌گوید: من  مشکلی با مسلمانان ندارم اما آنها احترام زیادی به کشور ما نمی‌گذارند.  در گردهمایی اخیر ترامپ در فلوریدا، وی به جای اینکه نام اول اوباما را خطاب کند، از اسم میانی وی، یعنی حسین استفاده می‌کند و دموکرات‌ها و رئیس‌جمهوری سابق آمریکا را مخاطب قرار می‌دهد و می‌گوید: «آنها قصد دارند من را متوقف کنند‌، برای اینکه من برای شما می‌جنگم.»

سخنگوی طرفداران اصیل ترامپ در این گردهمایی حتی قدمی فراتر از رئیس‌جمهوری آمریکا بر می‌دارد و با خواندن اسم حسین، می‌گوید که باراک اوباما، یک خارجی مسلمان بوده که در آمریکا به ریاست‌جمهوری رسیده است.طرفداران اصلی ترامپ نه تنها به‌عنوان مخالف سیاسی، بلکه دموکرات‌ها را افرادی می‌خوانند که قصد دارند، سفیدپوستان آمریکایی را رنج بدهند. ایوان سایه، نویسنده محافظه‌کار که در این مراسم سخنرانی کرد به جمعیت حاضر گفت: «هیچ فرقی بین سوسیالیست دموکرات و سوسیالیست‌های ملی‌گرا وجود ندارد.» او در این سخنرانی حتی قدمی بیشتر بر می‌دارد و دموکرات‌ها را میراث‌خوار هیتلر و نازی‌های عصر جدید می‌خواند. به‌نظر می‌رسد حالا جمهوری‌خواهان بیشتر از اینکه صاحب ایدئولوژی خود باشند، شکلی از ترامپ به خود گرفته‌اند.

 

p04-03