از یک‌سو ایالات‌متحده و متحدانش قرار گرفته‌اند و از سوی دیگر، برخی بازیگران منطقه‌ای و متحدان‌شان. از نشانه‌های این تنش‌ها می‌توان نبرد نفتکش‌ها، حملات پهپادی، حمایت آشکار از گروه‌های شبه‌نظامی و حملات به پایگاه‌های نظامی در نقاط مختلف منطقه را مورد اشاره قرار داد. نیویورک‌تایمز ادامه داد: اما تکرار این حوادث و لفاظی‌های آتشین از هر دوسو موجب دامن زدن به این ترس شده که ممکن است درگیری‌های بزرگ‌تری هم در راه باشد.

نتانیاهو که درحال نبرد برای آینده سیاسی خود است و به انتخابات نیز نزدیک می‌شود، بدش نمی‌آید وارد نبردی منطقه‌ای شود تا به این وسیله بتواند آرایی برای پیروزی خود به دست آورد. اگرچه حزب‌الله در قامت یک گروه توانسته در لبنان و در سطح منطقه خاورمیانه بازیگری کند؛ اما ایالات‌متحده این گروه را در فهرست تروریستی خود قرار داده و تحریم‌هایی علیه آن اعمال کرده است. در پاسخ به حملات پهپادی روز یکشنبه، سید حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله اعلام کرد که این گروه پاسخ جدی به حملات اسرائیل خواهد داد. نصرالله افزود که اوایل صبح یکشنبه ساکنان حومه جنوبی بیروت که مقر نیروهای حزب‌الله است، متوجه یک پهپاد جاسوسی شدند که میان بلوک‌های آپارتمانی درحرکت بود و راکت‌هایی به سوی بلوک‌های آپارتمانی پرتاب می‌کرد. نصرالله گفت با سقوط این پهپاد، دومی هم نزدیک پهپاد اولی ساقط شد. نصرالله اگرچه سخنی از نحوه ساقط شدن این دو پهپاد به میان نیاورد؛ اما افزود: «آنچه رخ داد حمله‌ای از سوی یک هواپیمای انتحاری با هدفی خاص درحومه‌های جنوبی بیروت بود.»

انفجار این پهپادها موجب خرد شدن شیشه‌های دفتر رسانه‌ای شد که به حزب‌الله تعلق داشت. رهبر حزب‌الله لبنان در سخنرانی‌اش اعلام کرد که حزب‌الله به‌عنوان یک نیروی سیاسی که در دولت لبنان نماینده دارد و به‌عنوان نیروی نظامی قدرتمند این کشور، دیگر مانور هوایی اسرائیل در فضای هوایی لبنان را تحمل نخواهد کرد.

او گفت: «از این به بعد، ما با پهپادهای اسرائیلی در خاک لبنان مقابله خواهیم کرد. از این به بعد هرگونه پهپاد اسرائیلی در صورت ورود به خاک و آسمان لبنان از سوی ما ساقط خواهد شد.» ارتش لبنان هم اعلام کرد که یکی از این پهپادها سقوط کرد و دیگری درحومه جنوبی بیروت منفجر شد. «محمد عفیف»، سخنگوی حزب‌الله گفت که این گروه هیچ یک از این دو پهپاد را ساقط نکرده است.

 او افزود که حزب‌الله لاشه‌های این دو پهپاد را جمع‌آوری کرده تا ضمن تحلیل روی آنها دریابد علت ماموریت آنها چه بود. این مقام حزب‌الله می‌گوید یک فرضیه این است که وقتی پهپاد اول سقوط کرد، پهپاد دوم برای نابود کردن آن پرواز کرد؛ اما دومی هم به سرنوشت اولی دچار شد. فرض دیگر این است که پهپاد اول برای اهداف جاسوسی اعزام شده بود. در واقع، پهپاد اول جاسوسی بود و قصد داشت تا با ارسال تصاویر برای پهپاد دوم، زمینه حمله را برای آن فراهم سازد. عفیف می‌گوید: «شاید به دنبال هدف یا اهدافی بود؟ آیا هدف همان دفتر رسانه‌ای بود؟ یا هدف نزدیک‌تر؟ فردی در آن ساختمان؟ یک کاروان؟ ما نمی دانیم که هدف چه بود.»رهبر حزب‌الله همچنین گفت حملات اسرائیل به مواضعی در سوریه باعث شد دو تن از مبارزان حزب‌الله شهید شوند. نصرالله وعده داد که اسرائیل پاسخ خون مبارزان حزب‌الله را خواهد داد.