«بر» گفته است که به‌زودی قدم‌هایی برای انتشار گزارش ۴۰۰ صفحه‌ای برخواهد داشت اما زمان نیاز دارد تا اطلاعات بسیار محرمانه را از آن حذف کند. بازجویان تیم بازرس ویژه پیش از این چندین خلاصه از این گزارش ۴۰۰ صفحه‌ای را تهیه کرده‌اند اما برخی از اعضای این تیم معتقدند «بر» باید بیشتر از آن ۴ صفحه‌ای که در ۲۴ مارس نوشته، گزارش را منتشر و در اختیار عموم قرار دهد. یکی از افراد آشنا به موضوع به نیویورک‌تایمز گفته اصرار «بر» برای انتشار خلاصه آن درحالی صورت می‌گیرد که هیچ‌کدام از اعضای تیم بازرس مولر از دادستان کل این کشور نخواسته‌اند که گزارش را سریع‌تر منتشر کند. با این حال «بر» هشدار داده است که برخی از اطلاعات این گزارش محرمانه و طبقه‌بندی شده است و باید از خلاصه گزارش حذف شود. دو تن از افراد آشنا به این موضوع به نیویورک‌تایمز گفته‌اند یکی از مواردی که در این گزارش به آن اشاره شده، انتقادهای تند جیمز کومی، رئیس سابق اف‌بی‌آی به هیلاری کلینتون درخصوص ای‌میل‌هایش بوده است که در این گزارش‌ها مشخص شده است هیچ اتهامی متوجه هیلاری کلینتون نبوده است. این درحالی است که این انتقادها در آن زمان خسارت زیادی به تیم هیلاری کلینتون وارد آورد.

برخی از کسانی که در بازجویی‌ها حضور داشته‌اند گفته‌اند یافته‌های این پرونده بیش از آن چیزی که «بر» ادعا می‌کند، به ضرر دونالد ترامپ بوده است. با این حال مشخص نشده است که چه مقدار از این گزارش‌ها قرار است علنی شود. در این ارتباط دادستان کل آمریکا اعلام کرد: گزارش بازرس ویژه پرونده ادعای مداخله روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا بعد از دو سال انتظار اواسط آوریل منتشر خواهد شد. ویلیام بر، وزیر دادگستری آمریکا در پیامی به کنگره اظهار کرد: در صورتی‌که موعدی زودتر وجود نداشته باشد به تصور من می‌توانیم این گزارش را اواسط آوریل منتشر کنیم. او اشاره کرد، قصد ندارد نسخه کامل گزارش را ابتدا به کاخ سفید ارسال کند. رابرت مولر بازرس ویژه تحقیق در پرونده ارتباطات احتمالی تیم انتخاباتی ترامپ با روسیه بود. او همچنین ماموریت داشت درباره میزان دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ تحقیق کند. تحقیقات مولر نزدیک به دو سال طول کشید و در گزارشی که ویلیام بر، دادستان کل از نتایج تحقیقات او به کنگره ارائه داد، وجود رابطه‌ای منسجم و سازمان‌یافته میان تیم انتخاباتی ترامپ و روسیه نفی شده است. این درحالی است که دموکرات‌ها به این گزارش ویلیام بر انتقاد دارند، آن را گزینشی می‌دانند و خواهان دسترسی به کل نتیجه تحقیق مولر هستند.

ترامپ نیز در جمع هزاران نفر از هواداران خود در میشیگان تحقیقات و بازجویی‌های مولر را محکوم کرد و با ربط دادن شنودهای مورد استناد مولر به دموکرات‌ها، این اقدامات را در تاریخ آمریکا بی‌سابقه خواند. ترامپ گفت: «آنها در مورد من و تیم انتخاباتی‌ام جاسوسی کردند.» این در شرایطی است که صدها معترض آمریکایی با برپایی تجمعاتی از جمله در میدان تایمز شهر نیویورک خواهان انتشار علنی گزارش رابرت مولر بازرس ویژه فدرال پرونده تحقیقات درباره مداخله روسیه به نفع دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا شدند. به گزارش رویترز این راهپیمایی در شرایطی سازماندهی شد که ویلیام بر به درخواست دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا برای ارائه نسخه ویرایش‌نشده این گزارش به قانون‌گذاران آمریکایی تا تاریخ دوم آوریل عمل نکرد. این اتفاق سبب شد یک گروه از فعالان لیبرال آمریکایی موسوم به گروه MoveOn این تجمعات اعتراضی را سازماندهی کند. معترضان در میدان تایمز نیویورک شعار می‌دادند: «گزارش را منتشر کنید.» جرولد ندلر، یک نماینده مجلس نمایندگان آمریکا و رئیس کمیته قضایی این مجلس درحاشیه این اعتراض‌ها گفت: «قانون‌اساسی به کنگره آمریکا این قدرت را می‌دهد تا برای پاسخگو کردن رئیس‌جمهور اقدام متناسب را صورت دهد. ما برای عمل به وظیفه خود نیاز به گزارش رابرت مولر داریم.»