رودولف جولیانی نیز خود پیش‌تر یک دادستان فدرال بوده است. سکولو به نقل از دونالد ترامپ گفت: رودی (رودولف) عالی است. او دوست قدیمی من بوده و می‌خواهد به‌خاطر منافع کشور این داستان هر چه زودتر فیصله پیدا کند.  این سه وکیل که قرار است به تیم ترامپ اضافه شوند دو ماموریت مهم دارند: ابتدا اینکه مطمئن شوند دایره تحقیقات بازرس مولر تنگ‌تر نخواهد شد و به دونالد ترامپ نخواهد رسید. دیگر اینکه تیم حقوقی جدید ترامپ به کمک مایکل کوهن، وکیل شخصی رئیس‌جمهوری بروند که اخیرا دفترش و محل اقامتش در هتل مورد هجوم نیروهای اف‌بی‌آی قرار گرفته است. ترامپ در حفظ وکلای درجه‌یک با دشواری‌های زیادی روبه‌رو بوده و از سویی به‌دلیل استراتژی‌های بدی که تیم حقوقی‌اش داشته‌اند به‌شدت عصبانی است. تیم ترامپ و دستیارانش معتقدند، داستانی که در نیویورک درحال پیش رفتن است به‌شدت از تحقیقات بازرس مولر خطرناک‌تر است. آنها هنوز دقیق نمی‌دانند چرا دفتر و محل اقامت کوهن مورد حمله نیروهای اف‌بی‌آی قرار گرفته است. اما همین که دادستان فدرال اجازه چنین یورشی به نیروهای امنیتی آمریکا داده، حکایت از یک داستان بزرگ‌تر دارد. ترامپ و تیم جدیدش بر این باورند که احتمالا دادستان‌های فدرال توانسته‌اند به بخشی از اسناد دست پیدا کنند که حاکی از خطاکاری کوهن بوده است. با استخدام جولیانی، ترامپ رو به کسی آورده که جایگزینی قابل اعتماد، وفادار و همچون یک سگ مهاجم در برنامه‌های تلویزیونی است. جولیانی یکی از مقامات پیشین وزارت دادگستری است و به‌عنوان وکیل در منهتن نیز خدمت کرده است.

یکی از نزدیکان ترامپ در مورد راسکین‌ها نیز گفت آنها افرادی قابل اتکا بوده که قرار است به این تیم اضافه شوند. گفته می‌شود جولیانی قرار است برای مدت کوتاهی در کنار این تیم باشد، اما راسکین‌ها مدت زمان بیشتری در تیم حقوقی ترامپ کار خواهند کرد. جولیانی در این مدت نه‌تنها در برنامه‌های تلویزیونی حضور پیدا خواهد کرد، بلکه قصد دارد با رابرت مولر، بازرس ویژه دادگستری نیز گفت‌وگو و از نو رابطه خود را با مولر برقرار سازد. پس از اینکه اف‌بی‌آی به دفتر کوهن حمله کرد، رابطه این دو شکرآب شده بود.  جولیانی قرار است بیشتر روی پرونده‌ای که مولر در دست دارد، تمرکز کند. مولر درحال تحقیق روی پرونده‌ای است تا مستنداتی قوی برای ارتباط کارزار انتخاباتی ترامپ با روس‌ها پیدا کند.

این پرونده تاکنون چندین قربانی داشته که مهم‌ترین آنها جیمز کومی، رئیس سابق اف‌بی‌آی است که با دستور ترامپ از سمت خود اخراج شد. گفته می‌شود یکی از استنادات بازرس مولر، یادداشت‌های جیمز کومی است که در زمان گفت‌وگو با ترامپ نت‌برداری کرده است.  سی‌ان‌ان در گزارشی اختصاصی در این‌باره نوشت: جیمز کومی، که گفت‌وگوهای خود را با رئیس‌جمهوری مستند می‌کرد، در یکی از یادداشت‌هایش از قول ترامپ، مایکل فلین، مشاور برکنار شده امنیت ملی را یک «تهدید جدی» خوانده است. ترامپ همچنین نگران این بود که برخی اطلاعات نیز به رسانه‌ها درز کند. از سویی ترامپ نگران بوده که این نقل‌قول وی در گفت‌وگویش با پوتین که گفته بود روسیه زیباترین روسپی‌های دنیا را دارد، به مطبوعات درز پیدا کند.

سی‌ان‌ان توانسته است به بخشی از این یادداشت‌ها دست پیدا کند. ۷ یادداشت‌ که از ژانویه سال ۲۰۱۷ تا ۱۱ آوریل همان سال را در بر می‌گرفت و همه آنها نت‌هایی بوده که کومی در زمان گفت‌وگو با دونالد ترامپ برمی‌داشته است. از این ۷ یادداشت، ۴ یادداشت جزو اسرار طبقه‌بندی شده به‌حساب می‌آید، اما سه یادداشت دیگر غیرطبقه‌بندی شده‌اند. یادداشت‌هایی که کومی در این مدت گردآوری کرده پیشتر تاثیرات خود را برجای گذاشته است. ترامپ می‌گوید کومی کاری کرد تا اطلاعات به دست بازرس مولر برسد.