به گزارش رویترز، با وجود اینکه قرار است بریتانیا ۲۹ مارس ۲۰۱۹ اتحادیه اروپا را ترک کند اما هنوز به توافقی با این اتحادیه برای برگزیت و تعیین شرایط روابط دو طرف در آینده دست پیدا نکرده است. یک نظرسنجی انجام شده در بریتانیا که نتایجش روز چهارشنبه منتشر شد نشان داد ۵۹ درصد از رای‌دهندگان انگلیسی در صورت برگزاری مجدد همه پرسی بر سر خروج از اتحادیه اروپا رای به باقی ماندن در این اتحادیه می‌دهند درحالی‌که ۴۱ درصد رای به خروج از این اتحادیه می‌دهند.

این بیشترین میزان حمایت ثبت شده از باقی ماندن در اتحادیه اروپا طی پنج نظرسنجی مشابه انجام شده از زمان برگزاری همه‌پرسی خروج از اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۶ تا کنون است. این درحالی است که در این همه پرسی ۵۲ درصد رای به خروج از اتحادیه اروپا داده بودند. جان کرتیس، تدوین‌کننده گزارش مربوط به این نظرسنجی گفت: از میان همین شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی در زمان برگزاری همه‌پرسی ۵۳درصد رای به باقی ماندن در اتحادیه اروپا داده بودند. به گفته کرتیس، در صورتی که نظرسنجی مجددا همین الان برگزار شود می‌توان نتیجه گرفت که به‌صورت میانگین ۵۴ درصد رای به باقی ماندن در اتحادیه اروپا خواهند داد. با این حال دولت انگلیس هرگونه احتمال برگزاری همه‌پرسی برگزیت دوم را رد کرده است. این نظرسنجی با پرسش از ۲۰۴۸ شرکت‌کننده در فاصله ۷ ژوئن تا ۸ ژوئیه انجام شده است. با این حال افزایش ۶ درصدی نشان می‌دهد که بلاتکلیفی‌های دولت ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا درخصوص خروج از اتحادیه اروپا و عدم اطمینان نسبت به آینده این کشور، مردم را مجاب کرده است که باقی ماندن در اتحادیه اروپا به سود آنها است. این درحالی است که در همه‌پرسی ۲۳ ژوئن سال ۲۰۱۶، نزدیک به ۴/ ۱۷ میلیون نفر به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رای مثبت داده بودند.

راهبردهای ترزا می، برای گفت‌وگو با اتحادیه اروپا موجب دو دستگی در دولت شده است و همین امر انتقادها را علیه دولتش افزایش داده است. در این شرایط نظرسنجی‌ها هم نشان می‌دهد مردم بریتانیا چندان از مذاکرات راضی نیستند. کورتیس می‌گوید: «شرایط به‌گونه‌ای شده است که موافقان و مخالفان خروج از اتحادیه اروپا هر دو به یک اندازه از عملکرد دولت می، درخصوص مذاکرات انتقاد دارند.» او می‌افزاید: «مردم روز به روز بیشتر بدبین می‌شوند و امیدی ندارند که از دل مذاکرات یک توافق خوب به دست آید.»  به باور کورتیس نتیجه به دست آمده از نظرسنجی حکایت از این دارد که مردم ترس از تبعات اقتصادی برای خروج از اتحادیه اروپا دارند.

دولت ترزا می، تاکنون نتوانسته است انتظارات مردم بریتانیا را درباره یک توافق خوب برآورده کند. همزمان دو دستگی در دولت می که با سونامی وزرای وی همراه شد، نشان داد که نخست‌وزیر بریتانیا از یک راهبرد منسجم برای خروج از اتحادیه اروپا برخوردار نیست.  در این شرایط برخی از رهبران اتحادیه اروپا نیز چندان به آینده مذاکرات خوش‌بین نیستند. آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان گفته که احتمال شکست مذاکرات وجود دارد. به‌رغم اینکه دومنیک راب، وزیر جدید برگزیت گفته است درحال پیشرفت هستیم اما مرکل از احتمال شکست در مذاکرات خبر داده است. صدراعظم آلمان گفته است: «ما نمی‌خواهیم این مذاکرات به شکست بینجامد اما نمی‌توانیم چنین احتمالی را هم رد کنیم چون هنوز هیچ توافقی درباره آن به دست نیامده است.»