به نوشته نیویورک‌تایمز، مک‌گان دست‌کم در طول سه ماه گذشته سه مصاحبه داوطلبانه با گروه بازرس مولر داشته که بالغ بر ۳۰ ساعت می‌شود. او مشخصا در این زمینه مورد بازجویی قرار گرفته است که آیا دونالد ترامپ با اقدامات خود مانع تحقق عدالت شده است یا نه. در این تحقیقات، اخراج جیمز کومی، مدیر سابق اف‌بی‌آی و تحت فشار قرار دادن افراد به منظور وفاداری به خود از جمله جف سشنز، دادستان کل آمریکا مورد بررسی و واکاوی قرار گرفته است. مک‌گان همچنین از جزئیات اقدامات ترامپ برای جلوگیری از تحقیقات بیشتر بازرس مولر با خبر بوده است.

برخی می‌گویند این همکاری گسترده یک وکیل با مقامات قضایی به‌طرز قابل‌توجهی غیرمعمول است. وکلا معمولا به ندرت با بازجوها همکاری کامل می‌کنند، آن هم نه به این خاطر که هوای موکلان خود را داشته باشند، بلکه اصلا خود قانون از این مساله که وکلا موظف به ارائه اطلاعات کامل نیستند، حمایت می‌کند.  سولومون ویسنبرگ، معاون یک شورای مستقل مشاوره تحقیقاتی می‌گوید: یک دادستان ممکن است خودش را هلاک کند تا یک چنین وکیلی را پیدا کند. او که با وکلای بیل کلینتون سر و کار داشته می‌گوید که شاهد این نوع همکاری نبوده است.

وایسنبرگ تصریح می‌کند: این یک پدیده جالب توجه و کمک‌کننده است. مثل این است که کلید پادشاهی را به دست بیاوری.

همکاری مک‌گان نتیجه مذاکراتی بوده که ترامپ و تیم مولر برای همکاری در دور اول داشته‌اند. وکلای ترامپ گفته بودند که آنها چیزی برای پنهان کردن ندارند و آنها ممکن است به پرونده کمک کنند تا سریع‌تر تحقیقات خاتمه پذیرد. مک‌گان و ویلیام بورک، وکیل وی، نمی‌توانند درک کنند که چرا ترامپ تمایل دارد تا مک‌گان آزادانه با مولر صحبت کند و این ترس وجود دارد ترامپ از داستان بازجویی‌های مک‌گان سوءاستفاده و بعدها ادعا کند که نقض قانون صورت گرفته است. سیاست ترامپ و بورک این است که مک‌گان نهایت همکاری را با مولر داشته باشد تا نشان دهند مک‌گان کار خطایی انجام نداده است.

در این راستا یکی از نزدیکان به کاخ سفید می‌گوید: مشخص نیست ترامپ از اینکه با بازرس مولر همکاری کرده باشد راضی باشد یا نه. ترامپ به اشتباه باور دارد مک‌گان باید مانند یک وکیل شخصی عمل کند و از منافع وی در برابر مولر حمایت کند.

در واقع مک‌گان نشان داد که چقدر ترامپ سعی در کنترل بازجویی‌ها دارد و به بازجوها اطلاعات ترکیبی از اطلاعات بالقوه مضر و مورد علاقه رئیس‌جمهوری ارائه دهد. مک‌گان به بازجوهایش گفته است که تا حالا ندیده که ترامپ فراتر از قانون عمل کند اما این نکته را هم گوشزد کرده است محدودیت‌های اجرایی قدرت هم تیره و نا مشخص است.  نقش مک‌گان به‌عنوان یک شاهد داوطلب نشانگر رابطه پیچیده وی با رئیس‌جمهوری است. اگرچه ترامپ با مک‌گان مانند هر مشاور دیگری جدل داشته است اما مقامات کاخ سفید می‌گویند که هر دوی آنها از این همکاری و شراکت ذی‌نفع بوده‌اند.  مک‌گان دست‌کم در دو امضای ترامپ نقش موثری داشته است: به حاشیه فرستادن دادگاه‌های فدرال و اصلاح قوانین حکومتی. وی به موجب این دو اقدام به فرد قهرمان محافظه‌کاران تبدیل شده است.

کارکنان کاخ سفید می‌گویند که این دو نفر به ندرت با همدیگر رو در رو همکلام می‌شوند و ترامپ وفاداری مک‌گان را مورد تردید قرار داده است.

نزدیکان به مک‌گان نیز به نیویورک‌تایمز گفته‌اند که وی نیز به نوبه خود از دست رئیس‌جمهوری آمریکا ناراحت است، به‌گونه‌ای که وی ترامپ را «کینگ کنگی» پشت میز خوانده است. این اطلاعات نیز پس از مصاحبه با دو نفر از نزدیکان مک‌گان و رئیس‌جمهوری به دست آمده است. بورک و مک‌گان از سوی کاخ سفید مجبور شده‌اند تا با بازرس مولر همکاری کنند. یکی از این افراد که خواسته نامش فاش نشود می‌گوید که اطلاعات ارائه شده از سوی مک‌گان کامل و صادقانه است.