وی درخصوص تحقیقات رابرت مولر، بازرس ویژه آمریکا درباره مداخله روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ و روابط بالقوه میان اعضای کمپین ترامپ با کرملین، گفت: «فکر نمی‌کنم تحقیقات مولر به اعتبار و وجهه ترامپ در عرصه جهانی خدشه‌ای وارد کند، اما من فردی نیستم که بخواهم قضاوت کنم و به مردم آمریکا توضیح دهم که رئیس‌جمهوری شما باید چگونه باشد.»  وی در ادامه گفت: «بنای همکاری با رئیس‌جمهوری آمریکا را داریم. زیرا مردم آمریکا نیز دونالد ترامپ را به‌عنوان رئیس‌جمهور خود انتخاب کرده‌اند.» مکرون در این مصاحبه‌ گریزی هم به روسیه زد و گفت: «غرب باید در مقابل حملات ولادیمیر پوتین به دموکراسی کشورهای غربی ازجمله با اشاعه اخبار دروغ بایستد.» او در این مصاحبه افزود: «پوتین، قدرتمند و باهوش است، اما نباید ساده باشیم. او دلمشغولی مداخله در دموکراسی‌های ما را دارد. به همین دلیل معتقدم که هرگز نباید به ولادیمیر پوتین ضعف نشان دهیم. وقتی که شما ضعیف باشید او از آن استفاده می‌کند.» مکرون افزود: «از نظر من پوتین مردی بسیار قوی است، یک رئیس‌جمهوری قدرتمند. او یک روسیه قدرتمند و بزرگ می‌خواهد. مردم از سیاست‌های او احساس غرور می‌کنند. او با ایده دموکراسی نسبت به اقلیت‌ها و مخالفانش سرسخت و جدی است، سیاستی که با عقاید من همخوانی ندارد.»

به گزارش رویترز، سوریه از جمله مسائل مهمی است که روسای جمهوری فرانسه و آمریکا در مورد آن رایزنی خواهند کرد. مکرون معتقد است که «ما باید بعد از جنگ یک سوریه تازه بسازیم و برای همین است که فکر می‌کنم آمریکا باید نقش خیلی مهمی بازی کند.» رئیس‌جمهور فرانسه افزود: «پوست‌کنده بگویم، روزی که جنگ علیه داعش تمام شد، اگر (سوریه) را ترک کنیم، مسلما و به‌طور کامل میدان را به رقبا، بشار اسد و حامیانش واگذاشته‌ایم.» او معتقد است آمریکا، فرانسه و هم‌پیمانان دیگر نقش بسیار مهمی پس از پایان جنگ در سوریه خواهند داشت. آمریکا و فرانسه در کنار بریتانیا اخیرا آنچه را تاسیسات مرتبط با برنامه تسلیحاتی شیمیایی سوریه می‌نامیدند را هدف گرفتند. فرانسه و آمریکا همچنین به‌عنوان بخشی از یک ائتلاف بین‌المللی داعش را در سوریه و عراق هدف گرفته‌اند. ظاهرا در مورد سوریه اختلاف نظراتی میان دو کشور وجود دارد. دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا بارها اعلام کرده که مایل است نیروهای آمریکایی را در آینده نزدیک از سوریه خارج کند. این درحالی است که مکرون (و بعضی مقام های ارشد دولت آمریکا) به نفع ماندن در سوریه استدلال کرده‌اند. آمریکا حدود دوهزار نظامی در سوریه دارد که با نیروهای دموکراتیک سوریه، عمدتا متشکل از کردها، همکاری می‌کنند.

فلسطین هم از جمله موضوعاتی خواهد بود که در دیدار مکرون و ترامپ مطرح خواهد شد. مصاحبه مکرون با «فاکس‌نیوز» در مورد سوریه و تماس تلفنی با محمود عباس،‌ رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، نشان می‌دهد که سوریه و فلسطین دو موضوع مهم خاورمیانه‌ای در دیدار این دو رهبر خواهد بود. مکرون، دو روز قبل از دیدار برنامه‌ریزی شده‌اش با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا با محمود عباس،‌ رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تماس تلفنی برقرار کرد. مکرون در این گفت‌وگوی تلفنی تاکید کرد: «به صراحت موضع فلسطین را در دیدارش با ترامپ به او منتقل کرده و درباره طرح‌های آمریکایی مربوط به روند صلح توضیح خواهد خواست.» با این‌حال، به نظر می‌رسد روابط مکرون با ترامپ عصر جدیدی در روابط دو کشور بگشاید. سی‌ان‌ان در گزارشی می‌نویسد رئیس‌جمهوری آمریکا- برای نشان دادن حسن رابطه‌اش با همتای فرانسوی- قرار است تکه‌ای قاب شده از پارچه روی صندلی اتاق آبی کاخ‌سفید را به رئیس‌جمهوری فرانسه و همسرش هدیه دهد که با رویه‌دوزی یک عقاب طلایی تزئین شده است.  این بخشی از مجموعه مبلمانی است که به دستور جیمز مونرو، پنجمین رئیس‌جمهوری آمریکا تهیه شد. او به‌عنوان دیپلمات در فرانسه خدمت می‌کرد و پی‌یر آنتوان بلانژه، هنرمند فرانسوی آن را ساخت. بلانژه که به‌عنوان طراح کاخ‌های سلطنتی فرانسه‌شناخته می‌شود، ۵۳ قطعه برای کاخ سفید تدارک دید.