وی گفت: خلبان این جنگنده توانست به بیرون بپرد اما افراد مسلح وی را تعقیب کرده و او را به اسارت گرفتند. دیده‌بان حقوق بشر نتوانسته است طرفی را که این خلبان را به اسارت گرفت، مشخص کند. مدیر این نهاد به این موضوع اشاره کرد که هیات تحریر الشام (النصره سابق) و دیگر گروه‌ها در این منطقه فعالیت می‌کنند. با این حال خبرها در مورد زنده ماندن خلبان این جت جنگی مبهم است. شبکه اسکای‌نیوز اعلام کرده است که خلبان این هواپیما مورد اصابت گلوله جنگی قرار گرفته و کشته شده است. شبکه سی‌ان‌ان هم گزارش داد که وزیر دفاع روسیه خبر سقوط جت جنگی کشورش را تایید و به صراحت بیان کرده است که این هواپیما توسط جبهه النصره مورد اصابت قرار گرفته است. او در گفت‌وگو با شبکه خبری ریانووستی به این مطلب اشاره کرد و گفت: شبه‌نظامیان ساکن در این منطقه جت روسی را مورد هدف قرار دادند و حالا روسیه خواستار عودت جسد خلبان است. گفته می‌شود مسکو از آنکارا خواسته است که در این زمینه کرملین را یاری کند. وزیر دفاع روسیه همچنین در مصاحبه خود با ریانووستی تاکید کرد که در پی حمله جنگنده روسی ۳۰ شبه‌نظامی در این منطقه کشته شدند.  وزیر دفاع روسیه در تشریح حادثه گفت: خلبان روسی توانسته بود از هواپیما بیرون بپرد اما جنگجویان جبهه النصره به سمت وی شلیک کرده‌اند.

خبرگزاری تاس در گزارش تکمیلی آورده است که این جنگنده با سلاح‌های ضد موشک قابل حمل مورد اصابت قرار گرفته است. اما یکی از شاهدان عینی در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان که خواسته نامش فاش نشود گفت که این جنگنده از سوی ارتش آزاد سوریه که به «جیش‌النصر» معروف است، ساقط شده است. او در این گفت‌وگو تصریح کرد که دو جنگنده به منطقه روستای ماساران در جنوب شرقی سراقب حمله کرده که آنها موفق می‌شوند یکی از جنگنده‌ها را ساقط کنند. این شاهد عینی می‌گوید: خلبان روسی توانسته بود از هواپیما بیرون بپرد و زمانی که با چتر درحال فرود بوده با سلاح کمری خود به سمت نیروهای ارتش آزاد سوریه شلیک کرده و آنها در واکنش به این اقدام به سمت وی شلیک کرده‌اند. با این حال عبدالرحمن تاکید می‌کند که هنوز مشخص نیست که خلبان زنده مانده است یا نه. در این میان نیروهایی که منطقه ادلب را تحت تسلط خود دارند عکس‌هایی از جنگنده روسی منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد جنگنده متلاشی شده است.  گفته می‌شود که ارتش سوریه با کمک جنگنده‌های روسی حمله به منطقه ادلب را از نو سر گرفته است. منابع محلی می‌گویند که متخاصمان دولت سوریه هم‌اکنون در این منطقه تحت محاصره دمشق قرار دارند.  سوریه توانسته است با کمک روسیه بخش‌های بزرگی از کشورش را از کنترل مخالفان خود خارج کند. ارتش سوریه قصد دارد تا ادلب را نیز دست مخالفان خارج کند و به همین منظور حمله گسترده‌ای علیه مخالفان آغاز کرده است. این منطقه نزدیک به ۷ سال است که تحت کنترل نیروهای مخالف قرار دارد و در آن گروه‌هایی مثل جبهه النصره و ارتش آزاد سوریه مستقر هستند.

ارتش آزاد سوریه مورد حمایت ترکیه قرار دارد و درحال‌حاضر در حمله به نیروهای کردتبار در عفرین در کنار نیروهای ترکیه درحال جنگ هستند.