کشورها چگونه سرمایه‌گذاری در خودروهای برقی را تشویق می‌کنند؟

تعیین یک راهبرد روشن برای شارژ از سوی شهر می‌تواند سیگنال‌های قوی در مورد تقاضا برای شارژ به بخش خصوصی ارسال کند. شهرها ممکن است یک راهبرد شارژ همراه با یک برنامه تحویل را بررسی کنند، که هر دوی این موارد می‌تواند برای اپراتورهای شارژ و سرمایه‌گذاران در مورد شرایط آتی عملیات اطمینان ایجاد کند.

علاوه بر این، شناسایی و دسترسی به زمین‌های دولتی مناسب برای شارژ زیرساخت‌ها یکی از تاثیرگذارترین اقداماتی است که یک دولت می‌تواند برای تشویق خرید و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام دهد. باز کردن قفل زمین عمومی با املاک شهری با قیمت بالا برای شارژ، می‌تواند انگیزه بزرگی باشد. برای مثال، لندن راهبرد زیرساخت خودروهای برقی خود را در سال ۲۰۲۱ ارائه کرد و چشم‌اندازی برای شارژ، از جمله پیش‌بینی‌هایی برای خودروهای برقی و شارژرهای عمومی مورد نیاز تا سال ۲۰۳۰، و تعهد به باز کردن قفل زمین‌های متعلق به شهر برای شارژ، ترسیم کرد.الزامی کردن شارژ برای ساختمان‌های جدید نشان‌دهنده تقاضای آتی برای ارائه‌دهندگان شارژ است. تنظیم استانداردها برای عملیات شارژ، مانند اطمینان از اینکه نقاط شارژ برای همه برندهای خودروهای برقی هستند، تجربه قابل پیش‌بینی‌تری را برای رانندگان خودروهای برقی ایجاد می‌کند و به پذیرش خودروهای الکتریکی کمک می‌کند.

طبق گزارش ویفروم، با تقاضای رو به رشد در شبکه‌های برق از بخش‌های مختلف، اطمینان از ظرفیت شبکه و دسترسی در انتقال به برق الکتریکی بسیار مهم است. در‌حالی‌که دولت‌ها ممکن است در بسیاری از موارد مسوول مدیریت شبکه‌ها نباشند، هنوز هم می‌توانند نقش کلیدی، به‌ویژه در تسهیل روابط بین اپراتورهای شبکه و ارائه‌دهندگان شارژ داشته باشند. آنها می‌توانند با ساده‌سازی فرآیندهای دسترسی به شبکه، مانند ساده‌سازی مجوزها و شناسایی مکان‌های نصب، از ارائه‌دهندگان شارژ پشتیبانی کنند.آنها همچنین می‌توانند با تشویق ارائه‌دهندگان شارژ و اپراتورهای ناوگان به اتخاذ شارژ دوطرفه، به‌ویژه در محل‌های نصب شارژ بزرگ، به انعطاف‌پذیری و پایداری شبکه کمک کنند. شهرها، برای کمک به شبکه‌های انعطاف‌پذیر و پایدار، همچنین باید از بخش خصوصی در معرفی منابع انرژی پاک در ایستگاه‌های شارژ، همکاری با شرکت‌های برق، دولت و اپراتورهای شبکه برای کاهش پیچیدگی‌ها حمایت کنند.در شهر ناتینگهام انگلستان، پس از خرید حدود ۲۵۰خودروی برقی، دولت ۴۰شارژر دوطرفه نصب کرد. این شارژرها با آرایه‌های خورشیدی و باتری‌ها برای تولید و ذخیره انرژی استفاده می‌کنند. شارژرهای وسیله نقلیه به شبکه به وسایل نقلیه و پنل‌های خورشیدی اجازه می‌دهند باتری‌های سایت را شارژ کنند که سپس می‌تواند سایت را تغذیه کند یا به شبکه بازگردد، تقاضا را در زمان اوج مصرف کاهش می‌دهد و در هنگام تغذیه برق به شبکه برای شهر درآمد ایجاد می‌کند.