پیمایش۸۹۰کیلومتری خودروی چینی با یک بار شارژ

به گزارش ایسنا و به نقل از آی ای،  در اقدامی شگفت‌انگیز، نیو که یک استارت‌آپ چینی خودروهای برقی است، نقطه‌عطف جدیدی در عرصه تعویض باتری ایجاد کرده است. این شرکت ادعا می‌کند که صاحبان خودروهای آن اکنون می‌توانند تنها با تعویض باتری خالی‌شده‌ خودروهای برقی خود با یک باتری جدید، از توقف طولانی و خسته‌کننده برای شارژ خودرو جلوگیری کنند. علاوه بر این، این گزینه در هر یک از مکان‌های «تبادل برق» موجود نیو (Nio) در دسترس است.

نیو همچنین بیان می‌کند دارندگان آن همچنین می‌توانند یک بسته باتری با ظرفیت ۱۵۰ کیلووات‌ساعت را برای زمان‌هایی که به بُرد بیشتری نیاز دارند، انتخاب کنند.

باتری ۱۵۰کیلووات‌ساعتی نیو برد وسیع و شارژ کارآمدی ارائه می‌دهد. این باتری ۱۵۰کیلووات‌ساعتی از فناوری حالت نیمه‌جامد استفاده می‌کند که به چگالی انرژی کمک زیادی می‌کند. این فناوری اگرچه به اندازه فناوری جامد پیشرفته نیست، اما همچنان به چگالی انرژی کمک می‌کند. فناوری نیمه‌جامد مزایای بزرگی مانند ایمنی بهبود‌یافته، مسافت پیموده‌شده بیشتر و سرعت شارژ بهتر را ارائه می‌دهد.

در ایالات متحده یک آمریکایی متوسط ‌تنها ۴۰ مایل در روز رانندگی می‌کند. اما عمدتا، مالکان خودرو به خرید یک خودروی برقی فکر نمی‌کنند مگر آنکه امکان پیمودن مسافتی حدود ۳۰۰ یا ۴۰۰مایل را ارائه دهد.در حال حاضر، شرکت‌های بزرگی مانند تسلا مدت‌هاست که بر فضای خودروهای برقی تسلط دارند. به طور همزمان، بازیکنان بزرگی مانند BYD و نیو به‌سرعت در حال گسترش هستند.