وزیر صمت ادامه داد: واردات خودرو روند خوبی داشته و از ابتدای سال شتاب مناسبی پیدا کرده که قابل قبول است. در واقع واردات خودرو نسبت به چند سالی که خودرو وارد نمی‌شد، شتاب خوبی گرفته و امسال ظرف ۴ ماه واردات به حدود ۱۰ تا ۱۱هزار دستگاه رسیده است. تا پایان سال به نظرم واردات خودروهای نو رکورد خود در تاریخ کشور را می‌زند. وی درباره واردات خودروهای کارکرده تصریح کرد:  واردات خودروهای کارکرده اقدام دیگری است که مجلس شورای اسلامی آن را به قانون تبدیل کرد و آیین‌نامه این قانون تدوین شد. در جریان بررسی این آیین‌نامه به دلیل نگرانی‌های مختلف چکش‌کاری‌های بسیاری از سوی دستگاه‌های متعدد با هدف کمتر شدن آسیب صورت گرفت تا این گونه نباشد که می‌خواهیم ابرو را درست کنیم اما چشم را کور کنیم.

عضو کابینه سیزدهم با بیان اینکه هرچند نمی‌گویم که آیین‌نامه تنظیم‌شده برای واردات خودروهای کارکرده بی‌نقص است اما آیین‌نامه‌ای است که قابل اجراست، افزود: ما به دنبال اجرای این آیین‌نامه در سال جاری هستیم و دستورالعمل آن در حال تنظیم است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره واردات خودروهای برقی نیز گفت: ما در این حوزه محدودیتی نداریم و همه افراد می‌توانند خودروی برقی را ثبت و خریداری کنند. تلاش می‌کنیم از خودروهای ارزان‌قیمت تا لوکس برقی وارد شود تا نیاز مردم تامین شود. تاکنون نیز تعداد قابل‌توجهی وارد شده است.