فروش خودروساز چینی رکورد زد

پرفروش‌ترین برند خودروی چین در این دوره، نزدیک به یک‌میلیون محصول فروخت که پس از شروع کند در ابتدای سال، بازگشتی دوباره بود.

این فروش تا حدی ناشی از اقدام شرکت برای کاهش قیمت در اکثر مدل‌ها در اوایل سال جاری بود و سودآوری را قربانی کرد و مدل‌های بنزینی ساخت برندهای خارجی را هدف قرار داد. از نظر خودروهای صرفا الکتریکی، فروش سه‌ماهه ۴۲۶هزار دستگاهی، بی‌وای‌دی را در فاصله قابل‌توجهی با تسلا به عنوان بزرگ‌ترین فروشنده خودروهای برقی در سراسر جهان قرار می‌دهد.

تسلا که پیش‌بینی می‌شود در سه‌ماهه دوم ۴۴۱هزار و ۱۹خودروی برقی بفروشد، در بازارهای کلیدی مانند چین و اروپا دچار افت فروش شده است.

بی‌وای‌دی در بازه زمانی آوریل تا ژوئن، رکورد فروش ۹۸۲هزار و ۷۴۷دستگاه خودروی سواری را به ثبت رساند. در ماه ژوئن، این میزان به ۳۴۰هزار و ۲۱۱دستگاه خودروی سواری برقی و هیبریدی رسید که یک رکورد ماهانه محسوب می‌شود. با افزایش تنش‌های تجاری، صادرات برای اولین‌بار در سه‌ماهه گذشته به بیش از ۱۰۰هزار دستگاه رسید.

اقدامات تعرفه‌ای ایالات‌متحده و اخیرا اتحادیه اروپا در مورد واردات خودروهای برقی چین می‌تواند جاه‌طلبی‌های جهانی بی‌وای‌دی را در بازارهای کلیدی تضعیف کند. فروش در اروپا، حتی قبل از اعمال تعرفه‌های اضافی، ضعیف است. این شرکت امیدوار است با حمایت مالی از مسابقات فوتبال قهرمانی اروپا، مشتریان را تا حدودی مجذوب خود کند.

به گزارش ایسنا از بلومبرگ، بی‌وای‌دی در سه‌ماهه دوم، اولین وانت هیبریدی خود را در مکزیک ارائه کرد.