این گزارش نوشته است: بسیاری از خودروهای کارکرده فاقد استانداردهای کافی از لحاظ آلودگی هوا و ایمنی هستند، به ویژه اگر به درستی نگهداری نشده باشند. کشورهای ثروتمند با به‌کارگیری تکنولوژی‌های جدید توانسته‌اند سرانه انتشار گازهای گلخانه‌ای در بخش حمل‌و‌نقل خود را کاهش دهند. این کشورها خودروهای کارکرده‌ای را که استانداردهای جدید در زمینه انتشار گازهای گلخانه‌ای را از دست داده‌اند صادر می‌کنند. صادرات چنین خودروهایی به کشورهای با درآمد متوسط آلودگی هوا و تصادفات جاده‌ای را برای این کشورها به ارمغان می‌آورد. با این وجود، واردات خودروهای کارکرده امری نسبتا شایع در جهان به حساب می‌آید و طی سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ بیش از ۳۰ کشور جهان برای پاسخگویی به نیازهای خود و جبران کمبود تولید داخل، اقدام به واردات این خودروها از چهار منبع اتحادیه اروپا، آمریکا، ژاپن و کره جنوبی کرده‌اند.

اتحادیه اروپا، ژاپن، آمریکا و کره جنوبی طی سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ بالغ بر ۲۴میلیون دستگاه خودروی کارکرده را صادر کرده‌اند. از این رقم ۱۳‌میلیون دستگاه به کشورهای با درآمد پایین و متوسط صادر شده است. آفریقای زیرصحرا ۳/ ۴میلیون دستگاه از این خودروها را طی این دوره وارد کرده است. در این بین، نیجریه بزرگ‌ترین واردکننده خودروهای کارکرده طی سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ بوده است. این کشور بیش از ۷۷۳هزار دستگاه خودروی کارکرده از آمریکا و اتحادیه اروپا وارد کرده است. اوکراین با واردات بیش از ۶۱۵هزار دستگاه خودرو از اتحادیه اروپا و آمریکا، دومین کشور بزرگ واردکننده خودروهای کارکرده در این مدت بوده است. کشورهای کنیا، بنین، میانمار، مغولستان، تانزانیا، غنا، کامبوج و پاکستان در رتبه‌های سوم تا دهم از این نظر قرار داشته‌اند. پاکستان ۲۵۸‌هزار دستگاه خودروی کارکرده طی این مدت از ژاپن وارد کرده است. سایر کشورهای بزرگ واردکننده خودروهای کارکرده عبارتند از: گینه، سریلانکا، کامرون، سنگال، توگو، بنگلادش، یمن، اوگاندا، لبنان با واردات ۱۱۷هزار دستگاه، ساحل عاج، مصر با واردات ۹۶هزار دستگاه، زیمبابوه، موزامبیک، تاجیکستان، ماداگاسکار، جمهوری دموکراتیک کنگو، زامبیا، گامبیا و هندوراس.

بر اساس این گزارش، اغلب، قوانین و مقررات کافی و مناسبی برای استفاده از خودروهای کارکرده در کشورهای واردکننده تهیه و تدوین نمی‌شود. بسیاری از کشورهای آفریقای زیر صحرا، آمریکای مرکزی و سایر مناطق واردات خودروهای با عمر بیش از ۱۰ سال را مجاز می‌دانند. برخی کشورها نیز هیچ محدودیتی در مورد سن خودروهای وارداتی ندارند که از آن جمله عبارتند از تانزانیا، زیمبابوه، عمان، افغانستان، کوبا، ترکمنستان و اوکراین. برخی کشورها نیز واردات هرگونه خودروی کارکرده را ممنوع کرده‌اند. تایلند، اندونزی، هند، ترکیه، مصر، سودان، آفریقای جنوبی، برزیل، آرژانتین و شیلی از جمله این کشورها هستند. بر اساس گزارش بانک جهانی، آلودگی هوا مهم‌ترین فاکتور تعیین‌کننده در صادرات خودروهای کارکرده از کشورهای با درآمد بالا و متوسط به بالا محسوب می‌شود. خودروهایی که در این کشورها تردد می‌کنند باید از استانداردهای بالایی در زمینه آلودگی هوا برخوردار باشند و زمانی که در اثر چند سال استفاده نتوانند چنین استانداردهایی را تامین کنند، باید از چرخه استفاده خارج شوند. هم‌اکنون در کشورهای اروپایی و سایر اقتصادهای با درآمد بالا استاندارد یورو ۶ اعمال می‌شود.