به گفته منطقی، سیاست‌های دستورالعمل ابلاغی در راستای عرضه خودرو به مصرف‌کنندگان واقعی بوده و همه شرکت‌های صنایع خودرو موظفند مفاد دستورالعمل مذکور را اجرا کنند. معاون وزیر صمت تاکید کرده است: با توجه به بند ۵ ماده ۵ شرایط طرف عرضه این دستورالعمل، عرضه‌کنندگان خودرو مکلفند محصولات تولیدی خود را فقط از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو عرضه کنند. فروش خودرو با قیمت‌های خارج از میزان تعیین‌شده توسط شورای رقابت نیز مشمول تعزیرات بوده و چنانچه محصول جدیدی نیز عرضه شود، باید توسط شورای رقابت تعیین قیمت شود.منطقی در این نامه یادآور شد: پیش از این دستگاه‌های نظارتی و تنظیم‌گر اقتصادی از جمله سازمان بازرسی کل کشور، شورای رقابت، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و غیره، نیز مراتب مخالفت خود را با عرضه خودرو در بورس کالا از نظر قانونی به‌کرات اعلام کرده بودند که لازم‌الرعایه است.

وی تصریح ‌کرد: بازار خودرو پس از فرازونشیب‌های چندماهه اخیر در مدار کاهش قرار گرفته است؛ بر این اساس هرگونه تحرک خارج از چارچوب‌های قانونی که منجر به اختلال در بازار و افزایش قیمت شود، توسط مراجع ذیربط تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.پس از توقف عرضه خودرو در بورس کالا در سال گذشته و ورود معاون اول رئیس‌جمهور به‌تازگی مجددا موضوع عرضه خودروی سواری به بورس کالا برگشته است. براساس اطلاعات عرضه بورس کالای ایران، ۲۹ خرداد میزبان خودروی دیگنیتی پرستیژ متعلق به شرکت بهمن‌موتور است، ۶۰۰ دستگاه دیگنیتی پرستیژ سفیدرنگ، در تالار خودروی بورس کالا عرضه می‌شود که میزان پیش‌پرداخت ثبت سفارش خرید، ۱۰۰درصد قیمت پایه اعلام شده است.

بهمن‌موتور قیمت پایه دیگنیتی پرستیژ را یک‌میلیارد و ۲۹۶میلیون تومان اعلام کرده است و موعد تحویل این خودرو نیز ۱۲ شهریور خواهد بود. ‌سال گذشته در اقدامی جدید، عرضه خودرو در بورس کالا که محل عرضه کالای انبوه است، آغاز شد و با ورود شورای رقابت، این موضوع از دستورکار خودروسازان و بورس کالا خارج شد. شنیده‌ها حاکی از آن است که برخی دیگر از خودروسازان داخلی هم قصد دارند محصولات پرتقاضای خود را که در دور دوم سامانه یکپارچه عرضه نکرده‌اند، به بورس کالا بیاورند و زیان انباشته خود را از این طریق جبران کنند.