وزارت صمت این را هم گفته که منشأ ارز واردات خودرو از منابع کف بازار ارز و اسکناس نیست و تماما از منابع ارزی خارج از کشور و به صورت حواله خواهد بود، بنابراین جای نگرانی بابت فشار به بازار اسکناس نیست. ضمن اینکه سال گذشته بیش از ۵۰میلیارد دلار واردات به کشور انجام شد، و واردات خودرو حداکثر در سال جاری ۲میلیارد دلار مصارف ارزی خواهد داشت و با توجه به رشد صادرات نفتی و غیرنفتی مناسب کشور، ‌تامین این میزان ارز مشکل نیست.

اما طبق ادعای وزارت صمت، در دولت قبل شرکت‌های خصوصی اقدام به واردات خودرو می‌کردند و با هر قیمت و هر شیوه‌ای که می‌خواستند به مردم می‌فروختند و هزاران میلیارد تومان سود بادآورده و کلاهبرداری رخ داد که هنوز هم برخی پرونده‌های آن گریبانگیر کشور است. ولی در شیوه‌ای که دولت سیزدهم اتخاذ کرده، تمامی خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه فروش، عرضه خواهند شد. در این سامانه، سود واردکننده کاملا شفاف و محدود است. زمان عرضه و تحویل خودرو به مشتری نیز مشخص شده و واردکننده در صورت هرگونه تاخیر، مکلف به جبران است. در این سامانه تمامی شیوه‌های کلاهبرداری و رانت‌خواری در واردات خودرو حذف شده است.»

این وزارتخانه همچنین به نقل از وزیر صمت عنوان کرده که با افزایش چشمگیر تولید خودرو در سال جاری و پاسخ به تقاضا و همچنین در صورت تصویب مالیات بر عایدی سرمایه در مجلس و حذف دلالی، از اواسط سال جاری بازار خودرو اشباع خواهد شد و آنگاه خودروسازان برای فروش و جذب مشتری به فروش اقساطی روی خواهند آورد. وزارت صمت در ادامه نسبت به انتقادات مبنی بر بلوکه کردن پول متقاضیان خودرو نیز واکنش نشان داده و گفته اینکه شب عید ۱۵۰هزار میلیارد تومان پول سرگردان به جای ورود به بازارهای دلالی ارز و مسکن و... ایجاد تورم‌های وحشتناک، در حساب‌های بانکی بماند، خوب است یا بد؟ این کار، نشانه کلاهبرداری دولت است یا اقدام مدبرانه برای کنترل نقدینگی تورم‌‌زاست؟