بنابر آخرین آمار رسمی، تنها ۱۴۴ دستگاه خودروی وارداتی وارد کشور شده که به برندهای کره‌ای مربوط می‌شوند. البته گفته می‌شود سایپا (به عنوان عرض‌کننده چانگان) تعدادی چانگان وارد کرده، اما آمار رسمی در مورد آن وجود ندارد. طبق اعلام وزارت صمت، اولین نوبت فروش خودروهای وارداتی قطعی شده و خودروها بلافاصله پس از قرعه‌کشی جهت فروش عرضه خواهند شد. هرچند وزارت صمت می‌گوید پروسه تحویل خودروهای خارجی بلافاصله پس از قرعه‌کشی آغاز خواهد شد، با‌این‌حال مشخص نیست انجام قرعه‌کشی مربوطه چه زمانی خواهد بود. مساله دیگر اینجاست که طبق آمار رسمی تنها ۱۴۴ دستگاه خودرو وارد کشور شده، اما وزارت صمت سایت فروش را برای ثبت‌نام ۱۰۰هزار نفری باز گذاشته است.

بنابراین تا وقتی خودرو در تعداد لازم و کافی وارد کشور نشود، نمی‌توان با اطمینان از تحویل آنها به ثبت‌نام‌کنندگان در موعد تعیین‌شده (حداکثر سه ماه) صحبت به میان آورد. با وجود این ابهامات اما ثبت‌نام از متقاضیان خودروهای وارداتی از ظهر شنبه این هفته آغاز شده و هر یک از ثبت‌نام‌کنندگان باید ۵۰۰میلیون تومان به عنوان ودیعه در حساب خود داشته باشند. با این حال، اطلاعات چندانی در مورد مدل و قیمت خودروها و همچنین زمان دقیق تحویل وجود ندارد و این موضوع به یک ابهام در این ماجرا تبدیل شده است. در پاسخ به این ابهامات، سخنگوی وزارت صمت صحبت از تحریم‌ها به میان آورده و تاکید کرده فعلا نمی‌توان اطلاعات لازم را در اختیار مشتریان گذاشت.

قالیباف ضمن اشاره به ابهامات مطرح‌شده در رابطه با طرح فروش خودروهای وارداتی، تاکید کرده به دلیل مقتضیات تحریم‌ها نمی‌توان همه اطلاعات را به صورت شفاف اطلاع‌‌رسانی کرد. او این را هم گفته که «متقاضیان اطمینان داشته باشند که در زمان ثبت‌نام اصلی همه اطلاعات در اختیارشان قرار خواهد گرفت.» طبق گفته سخنگوی وزارت صمت، وقتی فرد متقاضی می‌خواهد از طریق سامانه فروش خرید کند، همه اطلاعات را در اختیار خواهند داشت و انتخاب‌هایی که عرضه‌کنندگان در سامانه‌ قرار می‌دهند، در معرض دید متقاضی است و نوع خودرو، مدل آن، کشور مبدأ و سایر اطلاعات شفاف نیز موجود است. به گفته وی، زمان تحویل خودروها سه‌ماهه خواهد بود، زیرا  به‌هرحال پروسه تولید و و حمل و ورود آنها به گمرکات کشور زمان‌بر است.   اظهارات سخنگوی صمت در حالی است که باید منتظر ماند و دید تا انتهای امسال چه تعداد خودرو به کشور می‌آید و آیا وعده این وزارتخانه مبنی بر واردات صدهزار‌دستگاهی محقق می‌شود یا به سال آینده موکول خواهد شد؟