آنطور که بورس کالا اعلام کرده است کامیون کشنده FAW CA۴۱۸۰، فیدلیتی هفت‌نفره و دیگنیتی در این دوره عرضه خواهند شد. همچنین برای نخستین‌بار در بورس کالا، ۱۰۶ دستگاه دیگنیتی پرستیژ روز ۲۳ آذر عرضه می‌شود. در مجموع ۸۴۶ دستگاه خودروی سبک و سنگین در دو هفته آینده در بورس کالا عرضه خواهند شد. سیباموتور یکی از شرکت‌هایی است که در دو هفته آینده محصولات خود را در بورس کالا عرضه خواهند کرد. این شرکت قصد دارد ۴۰ دستگاه کامیون کشنده FAW CA۴۱۸۰ را دوشنبه هفته آینده یعنی چهاردهم آذرماه در بورس کالا عرضه کند. آنطور که بورس کالا اعلام کرده، این خودروها سفیدرنگ‌اند و هر کد ملی یعنی هر شخص حقیقی صرفا مجاز به ثبت سفارش برای یک دستگاه خودرو و هر شناسه ملی، یعنی هر شخص حقوقی حداکثر مجاز به ثبت سفارش ۵ دستگاه خودرو است.

خریداران ملزم هستند ۹درصد مالیات بر ارزش افزوده و هزینه‌های جانبی را که در مجموع ۱۰۲میلیون و ۸۵۶هزار و ۱۱ ریال است حداکثر تا پایان مهلت تسویه قرارداد به حساب سیباموتور واریز کنند. علاوه بر سیباموتور، گروه بهمن نیز بار دیگر محصولات خود را به تالار خودروی بورس کالا می‌فرستد. ۲۱ آذرماه بورس کالا شاهد عرضه ۴۸۶ دستگاه فیدلیتی هفت‌نفره با قیمت پایه ۷۷۲میلیون تومان خواهد بود. همچنین این شرکت ۲۱۴ دستگاه دیگنیتی را با قیمت ۸۲۱میلیون و ۵۰۰هزار تومان در بورس کالا روز ۲۲ آذر عرضه می‌کند که از این تعداد، ۵۳ دستگاه سفید تریم مشکی، ۵۳ دستگاه سفید تریم قرمز، ۵۴ دستگاه مشکی تریم مشکی و ۵۴ دستگاه مشکی تریم قرمز است.

علاوه بر این گروه بهمن عرضه جدیدی را نیز در بورس کالا کلید زده است. این گروه خودروسازی برای اولین‌بار ۱۰۶ دستگاه دیگنیتی پرستیژ را در تالار خودروی بورس کالا عرضه می‌کند. تاریخ عرضه این خودرو ۲۳ آذرماه خواهد بود. اخبار منتشر‌شده نشان از آن دارد که درصد پیش‌پرداخت سفارش خرید تمامی خودروهای عرضه‌شده بهمن‌موتور در دو هفته آینده ۲۵درصد و تاریخ تحویل آن‌ها ۲۳ بهمن امسال است. مالیات بر ارزش افزوده برای این خودرو نیز ۹درصد بوده و مجموع هزینه‌های جانبی برای خودروی فیدلیتی هفت‌نفره ۱۷۳‌میلیون و ۹۱۹‌‌هزار و ۲۷ ریال، برای دیگنیتی ۳۹۴‌میلیون و ۴۱۹هزار و ۲۷ ریال و برای دیگنیتی پرستیژ ۳۳۹میلیون و ۸۳۹هزار و ۲۷ ریال است. به نظر می‌رسد عرضه خودرو در بورس کالا سرعت گرفته است. روز گذشته نیز ۹۰۰ دستگاه خودروی هایما S۷ و S۵ با استفاده از این سازوکار عرضه شد. اتفاق قابل‌توجه در این مرحله از عرضه هایما در بورس کالا، تکرار آنچه بر عرضه شاهین گذشت در مورد یک مدل از هایما بود. هایما S۵ قرمز ونیزی روز گذشته در بورس کالا عرضه شد اما تعداد متقاضیان این خودرو به میزان عرضه نرسید و همه متقاضیان موفق شدند این خودرو را با قیمت پایه اعلام‌شده، یعنی ۷۲۰میلیون تومان، خریداری کنند.

این دومین باری است که بورس کالا شاهد مازاد عرضه یک خودرو است. پیش از این نیز یکی از محصولات سایپا، یعنی شاهین، چنین تجربه‌ای را از سر گذرانده بود و تعداد متقاضیان آن در بورس کالا کمتر از میزان عرضه بوده و این خودرو با قیمت پایه اعلام‌شده به فروش رسیده بود. حالا هایما S۵ قرمز ونیزی با این تجربه مواجه شد و تنها ۱۱ متقاضی برای این خودرو وجود داشت؛ این درحالی است که ۵۰ دستگاه از این خودرو عرضه شده بود. این بدان معناست که ۳۹ دستگاه هایما S۵ قرمز ونیزی بدون مشتری باقی ماند که نزدیک به چهار برابر تعداد خودروهای فروخته‌شده از این مدل است.