به گفته محمدرضا بهنام‌‌زاده، پذیرش تارا و ۲۰۷ تولید ایران‌خودرو مشروط به عرضه کل حجم تولید این شرکت در بورس کالا شده و اگر این خودروساز به تعهدات عرضه‌اش عمل نکند، پذیرش آن تعلیق می‌شود. وی این را هم گفت که عرضه محصولات تازه‌پذیرش‌شده ایران‌خودرو از ۲۰۷ اتوماتیک آغاز می‌شود و به مرور سایر محصولات این شرکت نیز در بورس عرضه خواهد شد. پیش از پذیرش پژو ۲۰۷ و تارا، هایما و شاهین از سبد محصولات دو خودروساز بزرگ کشور در بورس کالا پذیرش و عرضه نیز شدند و قبل از آن نیز خودروهایی از بخش خصوصی این مسیر را رفتند. با توجه به پذیرش پژو ۲۰۷ و تارا در بورس کالا، به نظر می‌رسد راه برای عرضه دیگر محصولات دو خودروساز بزرگ کشور در این بستر هموارتر شده است.

وزارت صنعت، معدن و تجارت تا همین چند ماه پیش چندان میلی به بورسی شدن خودرو نداشت، اما سرانجام تغییر موضع داد و موافقت خود را اعلام کرد. در این مدت بسیاری از خودروهای تولید بخش خصوصی در بورس کالا عرضه شده‌اند، اما سهم ایران‌خودرو و سایپا از بورس کالا به هایما و شاهین محدود بود. البته در گذشته سایپایی‌ها سراتو را که آن زمان مونتاژ می‌کردند، در بورس کالا فروختند، اما این رویه ادامه پیدا نکرد. در‌حال‌حاضر با توجه به اینکه سامانه یکپارچه فروش خودرو از دور خارج شده، سایپایی‌ها محصولات خود را خارج از سیستم قرعه‌کشی و حتی به صورت قسطی می‌فروشد اما ایران‌خودرو فروش از مسیر قرعه‌کشی را همچنان ادامه می‌دهد. این در حالی است که با رفتن پژو ۲۰۷ و تارا به بورس کالا و هایما که از قبل بود، ایران‌خودرو از این پس تنها پژو پارس، سورن، رانا و دنا را برای عرضه از مسیر قرعه‌کشی دارد، زیرا سمند و ۴۰۵ از چرخه تولید حذف شده و ۲۰۶ نیز در مسیر رفتن به موزه است.

به نظر می‌رسد عرضه خودروهای جدید در بورس کالا به‌خصوص پژو ۲۰۷ که پرتیراژتر از هایما و تاراست، راه را برای عرضه دیگر محصولات ایران‌خودرو در این بستر هموارتر از قبل کرده است. اگر محصولات باقیمانده ایران‌خودرو نیز در بورس کالا پذیرش شوند، معنای آن پایان سیستم قرعه‌کشی خودرو طبق برنامه‌ریزی وزارت صمت خواهد بود. تجربه عرضه خودرو در بورس کالا نشان داده این روش علاوه بر خارج کردن خودروسازان از زیاندهی، می‌تواند به کاهش دلالی و واسطه‌گری در بازار نیز کمک کند. به اعتقاد کارشناسان، عمده کسانی که اقدام به خرید خودرو از بورس کالا می‌کنند، مصرف‌کننده واقعی هستند، زیرا از این مسیر امکان خرید با قیمتی کمتر از بازار (البته بالاتر از قیمت کارخانه‌ای) فراهم است.