کیانوش پورمجیب با اشاره به بازدید مقام معظم رهبری از سالن موتورسازی ایران‌‌‌خودرو و محصول موتور ملی در سال ۱۳۸۹ و رهنمودهای ایشان به دولت، مجلس و صنعت کشور برای افزایش تیراژ تولید این موتور، بیان کرد: در دوره مدیریت کنونی، التزام عملی برای تسریع در تحقق اهداف ایجاد شده و آرزوی دیرینه ایران‌‌‌خودرو و صنعت خودروی کشور درخصوص افزایش تیراژ تولید موتور ملی از ۵۰۰دستگاه در سال گذشته به ‌هزار دستگاه محقق شده است. وی با بیان اینکه این دستاورد حاصل همدلی و همراهی شبکه تامین و مجموعه کارکنان ایران‌‌‌خودرو است، گفت: برای ارتقای موتور ملی اقدامات عملیاتی مهمی انجام داده‌‌‌ایم که مهم‌ترین آن کاهش ۵/ ۱لیتری مصرف سوخت این موتور نسبت به سال ابتدایی تولید آن است. پورمجیب تصریح کرد: در حال حاضر موتور ملی EF۷ به یورو۵ ارتقا یافته و به سامانه توربوشارژ مجهز شده است. وی با بیان اینکه علاوه بر رشد کمّی، ارتقای کیفیت موتورها را نیز رقم زده‌‌‌ایم، گفت: در سال‌های اخیر اقدامات موثری در راستای ارتقای موتورهای ایران‌‌‌خودرو صورت گرفته که ثمره بهره‌‌‌مندی از اندیشه و توان دانش‌‌‌بنیانی بوده است.

به گفته پورمجیب، اقداماتی نظیر توسعه سیستم‌های دیداری و اتوماسیون، روباتیک و دستگاه‌‌‌های تست که به آخرین فناوری‌‌‌های الکترونیکی روز مجهز شده‌‌‌ و امکان تشخیص کوچک‌ترین مغایرت‌‌‌های مونتاژی و قطعه‌‌‌ای را به‌راحتی فراهم کرده‌اند، در مجموع سبب افزایش قابل‌توجه کیفیت موتورها شده است. وی ادامه داد: هم‌زمان با ارتقای کیفیت، ارتقای کمیت محقق شده است که برای صنعت خودروی کشور اتفاقی مبارک به شمار می‌‌‌آید. قائم‌مقام توسعه و تولید ایران‌‌‌خودرو، یکی از پروژه‌‌‌های صنعتی در حال اجرای این شرکت را موتور سه‌سیلندر دانست و گفت: موتور سه‌سیلندر، پروژه پیش‌‌‌ران و پیش‌‌‌رو ایران‌‌‌خودرو است که شرکت ایپکو به صورت مشترک با معاونت تحقیقات، توسعه و تکوین محصولات ایران‌‌‌خودرو در حال توسعه آن است.

وی با بیان اینکه باید بتوانیم با سامانه‌‌‌های کم‌‌‌مصرف ‌‌‌دارای توان و گشتاور مناسب خودروها را عرضه کنیم و با اشاره به بهبودهای صورت‌گرفته در چندماه اخیر در حوزه قوای محرکه گفت: موتورهای فعلی توسعه‌یافته و موتور TU۵ پلاس که در تارا و ۲۰۷ اتوماتیک استفاده می‌شوند و همچنین موتور توسعه‌یافته XUP که بیش از یک‌لیتر کاهش مصرف سوخت را نسبت به نسل قبلی خود رقم زده و در محصول پارس نصب می‌شود، از آن جمله هستند.