وی اظهار کرد: براساس آنچه در آیین‌نامه آمده صرفا امکان واردات خودروهای کمتر از ۲۰ هزار دلار فراهم است، این در حالی است که باید سقف قیمتی ۲۵‌هزار دلار تعیین می‌شد. دیگر ایراد آیین‌نامه واردات خودرو این است که قرار بود بیش از ۷۰ الی ۸۰درصد خودروهای وارداتی زیر ۲۵هزار دلار و مابقی بالای ۲۵هزار دلار باشند؛ زیرا در کشور به خودروهای ویژه‌ای جهت استفاده در راه‌سازی و مسائل عمرانی و معدنی نیاز داریم و خودروهای این نوع از سال ۲۰۱۴ تاکنون وارد نشده است.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: همچنین قرار بود خودروهای زیر ۲۵هزار دلار حداقل ۱۰ الی ۲۰درصد تعرفه واردات داشته باشند اما این تعرفه براساس آیین‌نامه ابلاغی وزارت صمت به صورت شناور تعریف شده است؛ اگر این‌گونه باشد تصور کنید خرید یک خودروی ۲۰هزار‌دلاری با ۸۰ تا ۱۰۰درصد تعرفه واردات دیگر به‌صرفه نیست و باید همان پراید را خریداری کنیم زیرا مقرون‌به‌صرفه‌تر است؛ چرا مردم باید برای خرید خودرویی که قیمت آن ۴۰۰میلیون تومان است، ۸۰۰میلیون تا یک‌میلیارد تومان هزینه کنند؟ این اقدام بی‌توجهی به مشتری است.

سیاهکلی با بیان اینکه «در آیین‌نامه وزارت صمت بر لزوم  هماهنگی واردکنندگان و  تولید‌کنندگان تاکید شده»، افزود: این موضوع موجب ایجاد انحصار در بازار می‌شود و حتما غلط است. بزرگ‌ترین مشکل ما انحصار بازار خودرو است که در اختیار دو تولیدکننده داخلی قرار دارد؛ اگر مجددا موضوع واردات را به دو تولید‌کننده داخلی گره بزنیم، عملا دیگر خاصیتی ندارد. وی گفت: اگر با این شیوه پیش برویم، واردات ۵۰ الی ۶۰هزار دستگاه خودرو تاثیر زیادی در تنظیم بازار نخواهد داشت، بلکه برای تاثیر‌گذاری بر بازار باید بیش از ۱۰۰ الی ۱۵۰هزار خودرو وارد کنیم؛ این میزان واردات بر تولید داخل نیز تاثیری نخواهد داشت چون کشور سالانه بیش از ۵/ ۱میلیون خودرو نیاز دارد در حالی که میزان تولید داخل زیر یک میلیون دستگاه است. بنابراین هرچقدر هم که تولید در داخل افزایش پیدا کند، باز هم تقاضا وجود دارد.

سیاهکلی همچنین درباره عرضه خودروهای وارداتی در بورس کالا که در آیین‌نامه مورد تاکید وزارت صمت قرار گرفته، خاطر‌نشان کرد: وزارت صمت باید ابتدا سامانه‌های خود از جمله سامانه عرضه را درست می‌کرد که این کار را انجام نداده است؛ از این جهت نقصی در وزارت صمت وجود دارد که به سراغ بورس رفته‌اند. وی با بیان اینکه بورس محل خرده‌فروشی نیست، اظهار کرد: من اعتقادی به عرضه خودروهای وارداتی در بورس کالا ندارم و معتقدم باید عرضه ‌و تقاضا را معنادار کنیم؛ تا وقتی این اتفاق نیفتد عرضه خودرو در بورس یا قرعه‌کشی صرفا مسکن‌هایی هستند که اصل مساله را حل نمی‌کنند.