چندی پیش، چاک شومر رهبر اکثریت سنای آمریکا و سناتور دموکرات جو مانچین، در مورد اعتبار مالیاتی جدید برای خودروهای الکتریکی در ایالات متحده توافق کردند. خریداران خودروهای الکتریکی در ایالات متحده می‌توانند در نقطه فروش اعتبار ۷هزار و ۵۰۰دلار دریافت کنند. با این حال، برای اینکه یک خودرو واجد شرایط باشد، باید در آمریکای شمالی ساخته شده و دارای باتری با مواد تهیه‌شده از آمریکای شمالی یا کشوری باشد که آمریکا با آن توافق‌نامه تجارت آزاد دارد. این قانون خاص همچنین با هدف تشویق تولید داخلی و منابع مادی انجام شده است. در طولانی‌مدت، امید دولت آمریکا این است که ایالات متحده کمتر به کشورهای خارجی وابسته باشد. با گذشت زمان، این نیاز حس می‌شود که خودروسازان ایالات متحده می‌توانند به جایی برسند که بیشتر منابع موردنیاز آنها تولید داخلی باشند.

طبق آخرین گزارش‌ها اما تعداد ثبت‌نام خودروهای جدید در ایالات متحده اخبار مثبتی را نشان می‌دهد و در این بین، فروش مدل‌های الکتریکی هم رشد کرده است. در این بین، تسلا همچنان برترین بازیکن در بخش خودروهای تمام‌الکتریکی و همچنین در بین برندهای ممتاز و لوکس است، اما چندین برند دیگر حتی سریع‌‌تر از تسلا فروش خودروهای BEV را افزایش می‌‌دهند.  بر اساس آخرین اطلاعات ثبت‌نام در شش‌ماهه نخست سال ۲۰۲۲، حدود ۳۳۸هزار و ۶۰۹ خودروی تمام برقی جدید به ثبت رسیده که حدود ۶۰درصد بیشتر از یک سال قبل است. نکته قابل‌توجه دیگر این است که بخش BEV سهم بازار خود را دو برابر کرده و به ۵درصد رسانده است که تا حدودی به دلیل کاهش فروش خودروهای غیربرقی است.

نکته قابل‌توجه این است که فروش خودروهای برقی غیر‌تسلا با سرعت مشابهی در حال رشد است و احتمالا ممکن است اواخر امسال تسلا را جا بگذارند. به طور کلی، برندهای غیر تسلا در حال جلب توجه هستند. برخی از آنها فروش خودروهای BEV را خیلی سریع افزایش می‌دهند. فورد تعداد را ۲ برابر، کیا ۶ برابر، هیوندای ۵/ ۲ برابر و پلستار ۸ برابر افزایش داده‌اند. همچنین چندین برند وجود دارند که اولین خودروهای BEV خود را معرفی کرده‌اند.