خودروساز نوپای پولستار (Polestar) در آمریکا به نظرسنجی پرداخته است و معلوم شده رانندگان جوان نسبت به نسل قبلی، اعتماد بیشتری به خودروهای برقی دارند. کشور آمریکا تصمیم خودش را گرفته و می‌خواهد از این به بعد خودروهایش برقی باشند. خودروسازان داخلی آمریکا و خودروسازانی که بازار این کشور را هدف قرار داده‌اند، با سرعت بالایی در حال عرضه مدل‌های جدید خودروهای برقی هستند. برخی از آنها هم گفته‌اند که به‌تدریج به سمتی می‌روند که دیگر خودروی بنزینی تولید نخواهند کرد. عده‌ای هم فعلا خودروهای هیبریدی را برای دوران گذار به خودروهای برقی ترجیح می‌دهند. بیش از ۵درصد خودروهای فروخته‌شده در فصل بهار امسال برقی بوده‌اند. اما جالب این‌جاست که مهمترین دلیل خریداران حمایت یا حفاظت از محیط زیست نیست، بلکه دلیل اصلی آنها صفحه‌نمایش‌های بزرگ روی داشبورد است. حداقل این یافته نتیجه نظرسنجی انجام‌شده توسط خودروساز برقی پولستار است.

این استارت‌آپ ابتدا با تیونینگ خودروهای با عملکرد [قدرت، سرعت و شتاب] بالای محصولات شرکت ولوو کار خود را آغاز کرد اما حالا به یکی از رقبای مهم خودروسازان برقی تبدیل شده است. پرفروش‌ترین محصول این خودروساز پولستار۲ است که یک خودروی اندازه متوسط لاکچری است و بخش اعظم قطعات آن را مواد قابل بازگشت به طبیعت تشکیل داده است. پولستار از ۵۰۸۵ نفر از مردمی که صاحب خودروهای برقی شده‌اند نظرسنجی به عمل آورده و در زمینه‌های مختلف از جمله میزان مقبولیت، زیرساخت‌های شارژ باتری خودرو، میزان درک مردم از برندهای برقی و غیره سوال پرسیده است. برخی از پاسخ‌ها موجب تعجب و شگفتی است. برای مثال ۵۵درصد از کسانی که به خودروهای برقی روی آورده‌اند، دلیلشان نگرانی در خصوص محیط زیست نبوده است. مهمترین دلیل آنها سامانه‌های اینفوتینمنت [کلمه‌ای از ترکیب دو واژه اینفورمیشن و اینترتینمنت] یا همان سامانه صوتی، تصویری و اینترنتی روی داشبورد این خودرو‌هاست.

گرگور همبرو (Gregor Hembrough) رئیس پولستار آمریکای شمالی می‌گوید: «زمانی لاکچری [پرتجمل] بودن را با موتورها پرقدرت و عملکرد بالا به رخ می‌کشیدند اما حالا مفهوم لاکچری فرق کرده و اتصال بی‌وقفه به اینترنت حتی هنگام رانندگی و از طریق داشبورد خودرو اهمیت بیشتری پیدا کرده است. جوانان خودروهایی را می‌پسندند که با اکوسیستم‌های دیجیتالی موجود و شبکه‌های اینترنتی یکپارچه شده باشد.» از یافته‌های دیگر این نظرسنجی این است که جوان‌ترها اعتماد و اطمینان بیشتری به برندهایی دارند که فقط خودروی برقی می‌سازند. ۵۷درصد از نسل ۲۵ تا ۴۰ سال [که در اصطلاح به آنان میلنیال یا نسل هزاره یا به‌دنیاآمدگان قرن بیست‌ویکم می‌گویند] خودشان را با این عبارت که «به برندهای جدید خودروهای برقی اطمینان دارند» توصیف کرده‌اند؛ درحالی‌که فقط ۲۸درصد از نسل ۵۷ تا ۷۵ سال این گزینه را انتخاب کرده‌اند.