تا زمان نگارش این گزارش، خودروسازانی از جمله جنرال موتورز، فورد، هوندا و هیوندایی اعلام کرده‌اند که در نمایشگاه خودروی لاس‌وگاس معروف به «سما شوی ۲۰۲۲» که از سه‌شنبه ۱۰ آبان تا شنبه ۱۴ آبان برگزار می‌شود شرکت نخواهند کرد. به نظر می‌رسد فهرست خودروسازانی که از حضور در سما شوی ۲۰۲۲ خودداری کرده‌اند رو به افزایش است. خیلی‌ها این عقب‌نشینی بزرگ را به گردن کرونا می‌اندازند. بهانه کرونا به بلاگردانی تبدیل شده که همه تقصیرها را به آن نسبت می‌دهند. سما شوی ۲۰۲۰ به خاطر کرونا کنسل و در سال ۲۰۲۱ هم با حضور بسیار محدود برگزار شد. اما آیا واقعا کرونا دلیل اصلی عقب‌نشینی خودروسازان از حضور در نمایشگاه‌های خودرو است؟ خیلی‌ها هم ماهیت این عقب‌نشینی را تغییر بزرگ در بازار و بازاریابی ارزیابی می‌کنند و آن را به فناوری‌های روز نسبت می‌دهند.

از آن جایی که خودروسازان می‌توانند به نحو موثرتری محصولات و خدمات خود را به صورت آنلاین معرفی کنند و دیگر لازم نیست مردم را در یک نقطه خاص گرد هم بیاورند، برخی از شرکت‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که منابع خود را به راهبردهای جدیدتری اختصاص دهند. این ماجرا تاثیر شدیدی روی همه نمایشگاه‌های خودرو در سراسر جهان داشته است. در آنچه خودروسازان رسمی اعلام کرده‌اند،‌ نکاتی منفی در مورد نمایشگاه سما شوی ۲۰۲۲ به چشم نمی‌خورد. برای مثال در بیانیه خبری جنرال‌موتورز آمده است: «سما شو همیشه باعث الهام ما شده است. لوازم جانبی و امکانات پیشرفته خودرو و قطعاتی که به عملکرد خودرو باز می‌گردد همواره بخش بسیار مهمی از کسب‌و‌کار ما به حساب می‌آیند.» فورد هم اعلام کرده است که محصولاتش را آنلاین یا در رویدادهای فورد به نمایش می‌گذارد. هوندا نیز قبلا گفته بود که شرکت می‌کند اما بعد اعلام کرد که در سما شوی ۲۰۲۲ حضور نخواهد یافت. با این حال در برخی از برنامه‌های آن همکاری و تعامل را ادامه خواهد داد.

اوضاع آن‌قدرها هم بد نیست. تویوتا، ‌لکسوس، فولکس، نیسان و موپار تا این لحظه برای حضور در این نمایشگاه خود را آماده کرده‌اند، هر چند تا آبان هنوز زمان نسبتا زیادی باقی مانده و ممکن است برخی از آنها هم تحت تاثیر این عقب‌نشینی بزرگ قرار بگیرند. البته تویوتا از همین حالا اعلام کرده جایی را که سال‌های پیش به جنرال‌موتورز اختصاص یافته بود رزرو کرده است.